Ligne Roset luidt 2025 in met een groot aantal nieuwe ontwikkelingen, van baanbrekende productlanceringen tot uitgebreide aanwezigheid in de retail, terwijl de reputatie van elegant, functioneel design verder wordt uitgebouwd.
Een van de meest in het oog springende producten voor dit jaar is de Kobold, een veelzijdig nieuw ontwerp van Erwan Bouroullec. Deze multifunctionele creatie doet dienst als stoel, lounge, bijzettafel en opbergmeubel en is ontworpen met een unieke vorm die doet denken aan een kleine kamer of het dek van een boot. De Kobold is verkrijgbaar in twee versies: de Kobold Soft, een lagere optie met afneembare kussens, en de Kobold Classic, een stevigere, meer gestructureerde bank. Beide opties bieden flexibiliteit, zodat gebruikers het meubelstuk aan hun behoeften kunnen aanpassen.
Naast nieuwe producten heeft Ligne Roset een nieuwe showroom geopend in New York City. De ruimte van 4.000 vierkante meter, gelegen aan 207 E 57th Street in Midtown East, is ontworpen om een huiselijke sfeer te creƫren die bezoekers uitnodigt om de ontwerpen van Ligne Roset te ontdekken in een comfortabele, gastvrije omgeving. Dit is het tweede vlaggenschip van het merk in New York, naast de onlangs gerenoveerde locatie aan Park Avenue South.
Het bedrijf is ook actief bezig met het promoten van de Everywhere-collectie, waarbij ontwerper Christian Werner aan zijn Colour Your Life Tour door de westkust is begonnen. De tour, die Los Angeles en San Francisco aandeed, introduceerde twee nieuwe kleuren voor de collectie-Make-Up en Beige, die de laatste trends van Francesca Avossa Studio weerspiegelen.
Ligne Roset blijft haar populaire ontwerpen in de schijnwerpers zetten, zoals Prado, ontworpen door Christian Werner. Prado werd tien jaar geleden gelanceerd en staat bekend om zijn slanke en flexibele ontwerp, met beweegbare, antislip rugkussens waarmee gebruikers het kunnen configureren als een moderne divan of armloze bank. Zijn blijvende populariteit, na de iconische Togo, is een bewijs van zijn tijdloze aantrekkingskracht.
De inspanningen van het bedrijf zijn niet onopgemerkt gebleven in de pers: de Pierre Guariche Collection werd opgenomen in T: The New York Times Style Magazine's T List, een redactionele selectie van felbegeerde producten. De toewijding van Ligne Roset aan doelgericht design werd ook benadrukt in een interview met Antoine Roset in Azure magazine, waar hij het erfgoed van het bedrijf en de voortdurende evolutie in de designwereld besprak.
Terwijl Ligne Roset vooruitkijkt naar de rest van 2025, blijft het bedrijf zich richten op het produceren van hoogwaardige, doordachte ontwerpen terwijl het zijn wereldwijde aanwezigheid uitbreidt en zijn plaats in de voorhoede van de luxe design sector verstevigt.
Meer informatie:
Ligne Roset
[email protected]
www.ligne-roset.com