Het Nederlandse beautymerk Rituals heeft in 2024 een recordomzet van 2,1 miljard euro behaald, een stijging van 21 procent ten opzichte van het voorgaande jaar. Hiermee heeft het bedrijf zijn doel om boven de 2 miljard euro uit te komen ruimschoots gehaald. De groei is volgens Rituals te danken aan innovaties, een sterke omnichannel-klantervaring en het groeiende membershipprogramma.
Groot geworden met luxe geurstokjes, zoals die uit de Private Collection "voor een verfijnde en langdurige geurbeleving". FOTO YIPP&CO
Wereldwijde expansie Naast de sterke omzetgroei zette Rituals ook fors in op uitbreiding. In 2024 opende het merk wereldwijd 241 nieuwe winkels, waaronder de allereerste vestiging in Japan en nieuwe locaties in Maleisiƫ, Singapore, Thailand en China. Daarnaast breidde Rituals zijn Mind Oasis-concept uit met drie extra vestigingen.
Voor 2025 liggen de ambities opnieuw hoog. Het bedrijf, opgericht in 2000 door Raymond Cloosterman, wil dit jaar nog eens 243 winkels openen. De focus ligt daarbij op het versterken van het succes in Europa binnen retail, digital, wholesale en travel, terwijl de expansie in Aziƫ verder wordt doorgezet.
Maatschappelijke betrokkenheid Hoewel Rituals nog geen details over de nettowinst heeft bekendgemaakt, staat vast dat het bedrijf ook in 2025 10 procent van zijn winst zal doneren aan goede doelen. War Child is een van de nieuwe partners die hiervan zal profiteren.
Bron: RetailTrends
Meer informatie:
Rituals
www.rituals.nl