Tijdens de uitreiking van de European Festival Awards 2025 ontving Lowlands de 'Brand Activation Award' voor een samenwerking met Ikea. De prijs werd toegekend voor de activatie DRÖMLAND, die festivalgangers een ervaring bood om even te ontsnappen aan de drukte van het festival.
DRÖMLAND bestond uit een dôme met een gigantische Ikea-slaapkamer waar bezoekers een 15-minuten durende powernap konden nemen, begeleid door een 360-graden videoprojectie en soundscapes. Deze activatie werd positief ontvangen door het publiek, dat de ervaring gemiddeld een 8,5 gaf in een publieksonderzoek van Lowlands. Het initiatief kreeg daarnaast veel media-aandacht voor en na het festival.
Eric van Eerdenburg, festivaldirecteur van Lowlands, benadrukte het succes van de activatie als een waardevolle aanvulling voor zowel festivalbezoekers als de marketingdoelstellingen van Ikea. Noor Hooijdonk van Ikea noemde het project een "droom" en prees de inzet van hun team en de positieve reacties van de bezoekers.
Bron: Sponsor Report