Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Retailexpert oordeelt: 'Casa heeft geen ziel meer'

Vorige week werd bekend dat de Casa bescherming heeft aangevraagd tegen schuldeisers bij de ondernemingsrechtbank van Turnhout. Dit moet de interieurketen, die met een acuut cashtekort kampt, de ruimte geven om de continuïteit van de activiteiten veilig te stellen en schulden te herstructureren. Maar hoe kan het dat Casa, dat in 1975 in België werd opgericht, misschien uit het straatbeeld verdwijnt? Retailexpert Stefan Van Rompaey heeft aan De Standaard antwoord op deze vraag.



"Ergens onderweg zijn ze hun ziel verloren. Als merk moet je een duidelijke boodschap uitdragen. Casa mist smoel. Na die kerstperiode zal er toch iets structureels moeten gebeuren. Ze kopen zich nu wat tijd, maar Casa zal keuzes moeten maken. Winkels sluiten, zoals vorig jaar gebeurde in Frankrijk en Nederland, personeel laten gaan. Ik denk niet dat Casa dit overleeft zonder ingrijpende herstructurering. De prijsdruk is enorm. Zelfs Ikea moest zijn prijzen verlagen om onlinespelers als Temu bij te benen. En je moet jezelf in die drukke markt altijd blijven onderscheiden. Het klinkt hard, maar als je de consument niet meer aanspreekt, heb je geen bestaansrecht meer."

Bron: De Standaard

Meer informatie:
Casa
www.nl.casashops.com

Publicatiedatum: