Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Het landschap wordt gedomineerd door grote spelers''

Akzo Nobel onderzoekt nieuwe partnerschappen of verkoop van Indiase activiteiten

De Europese verffabrikant Akzo Nobel overweegt verschillende opties om samen te werken met een groter bedrijf of om zijn Indiase activiteiten te verkopen. Dit in een reactie op de voortdurende consolidatie op de Zuid-Aziatische verfmarkt.

Foto: Dreamstime.

Akzo Nobel, dat met zijn merk Dulux momenteel een marktaandeel van 5% in India heeft, wil zich een weg banen door een concurrerend landschap dat wordt gedomineerd door grote spelers als Asian Paints en het nieuwe merk Birla Opus van de Aditya Birla-groep.

Tijdens een recent analistengesprek verklaarde CEO Gregoire Poux-Guillaume dat Akzo Nobel open staat voor een minderheidspartnerschap of een volledige terugtrekking uit de markt, waarbij hij de noodzaak van strategische samenwerking in een zich ontwikkelende sector benadrukte. Hij merkte op dat de Indiase verfmarkt een aanzienlijke consolidatie doormaakt, waarbij bedrijven zich willen onderscheiden en hun bereik willen vergroten.

Akzo Nobel is al meer dan 70 jaar actief in India.

Bron: www.retail.economictimes.indiatimes.com

Publicatiedatum: