PostNL is al jaren de favoriete bezorger in de Benelux, voor kleine en grote pakketten. Dagelijks worden duizenden pakketten snel en efficiënt afgeleverd bij consumenten, ongeacht het formaat. Voor extra grote en zware producten zoals meubels en witgoed biedt PostNL met Extra@Home zelfs een gespecialiseerde XL-bezorgservice. Deze service levert de goederen niet alleen, maar zorgt ook voor installatie en afvoer van verpakkingsmaterialen. Zo kun jij jouw klanten een optimale klantbeleving bieden.
Persoonlijke service voor een onvergetelijke klantbeleving
De positieve klantbeleving start al vanaf het moment van bestellen. Extra@Home fungeert als een verlengstuk van je webshop door jouw visitekaartje aan de deur te zijn. Dit biedt een kans om als webshop een blijvende indruk achter te laten bij de klant. De klanttevredenheid meten we aan de hand van een NPS-score, die momenteel gemiddeld boven de 65 ligt. Dat komt bijvoorbeeld door onze getrainde bezorgers en goede communicatie over de aflevering richting de consument. Via ons klantendashboard kunnen onze klanten de leveringen in real-time volgen en controleren.
Veloretti Operations Director Wouter Lamtink benadrukt: "PostNL Extra@Home focust echt op XL-producten. We kregen van klanten direct feedback dat de track & trace zo goed was, wat de klanttevredenheid verhoogde."
Flexibiliteit en maatwerk
Bij Extra@Home bepaal je als webshop zelf hoe de bezorgservice eruitziet. Van drempelservice tot topservice en aansluiten van witgoed, bieden wij verschillende opties die aansluiten bij de wensen van de consument. Deze flexibiliteit is essentieel voor bedrijven zoals Westwing, Veloretti en Decathlon.
"Bij PostNL kunnen we kiezen uit verschillende diensten. Zowel voor de gewone pakketbezorging als voor onze grotere goederen. Daarbij maken we op dit moment al gebruik van de Extra@Home topservice, waarbij producten op de gewenste
plek binnengezet wordt en verpakkingsmaterialen mee terug worden genomen," aldus Axel Meynen, Transportmanager van Westwing.
Milieu-impact vermindering: Van first- tot last mile
PostNL Extra@Home streeft naar verminderde milieu-impact binnen het XL-netwerk. Naast de inzet van elektrische voertuigen in de last mile, gebruiken we HVO100-brandstof voor de first- en middle-mile. Ons doel is om de komende jaren een CO2-reductie van 92% te realiseren. Dit vraagt om innovatieve oplossingen, zoals het verminderen van retourzendingen en door efficiëntere bundeling van goederen.
Thijs Bielars, Transportmanager B2C bij Decathlon, voegt toe: ""We hebben een sterke sustainability drive door het hele bedrijf heen. Partijen waar we mee samenwerken, moeten die duurzame ambitie delen. Samen zoeken we naar oplossingen met een lagere impact op het milieu."— Thijs Bielars, Transportmanager B2C Decathlon.
Jouw partner voor XL-service
PostNL Extra@Home biedt meer dan alleen een bezorgservice. We leveren een complete klantbeleving, of het nu gaat om een goede communicatie, track & trace of maatwerk in de last mile. In de concurrerende e-commercemarkt is het niet meer voldoende om alleen maar producten op tijd af te leveren. De ervaring die je jouw klanten biedt, kan het verschil maken tussen een eenmalige aankoop of een trouwe, terugkerende klant. Vooral bij XL-producten is de service na de aankoop essentieel. Met PostNL Extra@Home haal je een partner in huis die je helpt om aan de verwachtingen van je klant te voldoen.
Meer informatie:
Alles weten over een efficiënte XL logistiek met een hoge bezorgservice?
Download hier het XL magazine en laat je inspireren door de ervaringen van Decathlon, Veloretti en Westwing.
Meer weten over de XL bezorgservice van PostNL Extra@Home? Lees hier meer.