Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Boze klant smijt bank voor deur Seats and Sofas

Betty Plantaz uit Eindhoven heeft haar onvrede over de klantenservice van Seats and Sofas op opvallende wijze geuit door een bank voor de deur van de meubelzaak te plaatsen. Ze kocht in 2023 een nieuwe bank bij het bedrijf, maar was al vanaf het begin ontevreden over de kwaliteit en de levering, omdat de stof niet overeenkwam met de bestelde versie. Na zeven maanden bleek de bank ook nog in slechte staat, met doorgezakte kussens. Dat meldt het Eindhovens Dagblad (ED).

Herhaalde pogingen om een oplossing te vinden via de klantenservice liepen uit op frustratie. Plantaz werd geconfronteerd met extra kosten voor bezichtiging en het ophalen van de bank. Uiteindelijk besloot ze de bank zelf terug te brengen en voor de deur van de vestiging in Eindhoven te plaatsen. Medewerkers probeerden haar te weerhouden, maar Plantaz weigerde verdere gegevens te verstrekken na maanden van vruchteloze communicatie.


De vestiging van Seats and Sofas in Eindhoven.

De actie van Plantaz komt op het moment dat de Consumentenbond Seats and Sofas bekritiseert voor misleidende praktijken en nepkortingen. Sandra Molenaar, directeur Consumentenbond, zei eerder: "Seats and Sofas blijft zich van smerige trucs bedienen om maar meubels te kunnen verkopen. Het bedrijf is de afgelopen jaren al diverse malen op de vingers getikt. Onder andere door de Reclame Code Commissie (RCC), maar ook door de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Die gaf de keten zelfs een boete. Maar ondanks alles blijft de keten de regels aan zijn laars lappen. Daar moet nu echt eens een einde aan komen. En daarom hebben we de ACM geïnformeerd over onze bevindingen en gevraagd in te grijpen. Daarnaast zijn we een klachtenprocedure gestart bij de RCC. De zitting is op 24 oktober."

Voor Plantaz is de zaak afgesloten, maar ze benadrukt dat haar actie bedoeld was om een punt te maken over klantenservice en consumentenrechten.

Bron: ED

Publicatiedatum: