Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

'Ikea probeert tij van wegblijvende klanten en dalende verkoopvolumes te keren'

Ikea stond altijd bekend om zijn slimme woonoplossingen en lage prijzen, met als doel om producten elk jaar iets goedkoper te maken. Door de coronapandemie en hoge inflatie is dat echter de afgelopen jaren niet gelukt. Volgens Retail Week stegen de prijzen van Ikea-producten in Groot-Brittannië in 2022 aanzienlijk, met sommige artikelen die zelfs 80% duurder werden. Ook essentiële producten zoals bedden, banken en kasten kenden prijsstijgingen van minstens 22%.

"Ikea probeert die trend te keren. Eind vorig jaar jubelde het bedrijf dat sterke resultaten het mogelijk maken om de prijzen weer te verlagen. Dat is één manier om ernaar te kijken. Met evenveel recht zou je kunnen zeggen dat slechte resultaten het voor Ikea onmogelijk maken om de prijzen zo hoog te houden. Het woonwarenhuis kreeg te maken met wegblijvende klanten en dalende verkoopvolumes", schrijft Bartjens, rekenmeester van Het Financieele Dagblad die zich buigt over actuele financiële gebeurtenissen.



Lees hier het complete (premium) artikel.

Publicatiedatum: