Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Grootschalig onderzoek Multiscope onder ruim 5700 Nederlanders

Woonwinkels scoren slecht op ‘beste service’

Woonwinkels scoren van alle subbranches binnen de woonbranche het slechtst op de waardestrategie 'beste service'. Hubo heeft de hoogste score van alle partijen in de woonbranche. Er bestaat een positief verband tussen de score op 'beste product' en 'geloofwaardigheid'. Dit blijkt uit Uitblinkers Woonbranche, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5700 Nederlanders.


Foto: Dreamstime.

Service belangrijk voor klanten woonwinkels
Woonwinkels vormen een subbranche binnen de woonbranche. Van alle subbranches ontvangen woonwinkels gemiddeld de laagste scores op de waardestrategie 'beste service' (3,27). Dit is opvallend, want een relatief groot deel van de consumenten vindt 'beste service' het belangrijkst wanneer zij klant zijn binnen de woonwinkelbranche. Het kan dus interessant zijn voor woonwinkels om zich te richten op deze waardestrategie.

Hubo uitblinker op 'beste service'
Hubo is de uitblinker op 'beste service' (3,67)1. Volgens klanten heeft Hubo een uitstekende dienstverlening. Hubo richt zich volgens de klant op een nichemarkt, aangezien maar 15% van de markt kiest voor de 'beste service' binnen de bouwbranche.



Verband tussen geloofwaardigheid en service
Winkels die goed scoren op service, halen ook een hoge score op 'geloofwaardigheid'. Er bestaat dus een verband tussen de mate van geloofwaardigheid die de klant ervaart bij een partij in de woonbranche en de service.

Positioneringsmodel
Het Treacy en Wiersema model vormt de basis voor dit onderzoek. Dit model gaat ervan uit dat je als bedrijf een duidelijke positionering moet kiezen op het gebied van product leadership (beste product), customer intimacy (beste service) of operational excellence (beste proces).

De acht stellingen voor de waardestrategie 'beste service' zijn:

  1. Investeert in een langdurige klantrelatie.
  2. Ziet de klant als koning.
  3. Onderhoudt goed contact met mij.
  4. Gaat goed met mijn klachten om.
  5. Biedt persoonlijke service.
  6. Focust op hoge klanttevredenheid.
  7. Biedt goede service.
  8. Levert maatwerk.

Multiscope is een specialist in online marktonderzoek. We ondersteunen bedrijven en organisaties bij het nemen van de juiste beslissingen door middel van online panels, marktrapporten en innovatieve onderzoeksoplossingen.

Meer informatie:
Multiscope
www.multiscope.nl

Publicatiedatum: