Juni 2025 is nog veraf, maar producenten van zachte en harde vloeren kijken al reikhalzend uit naar de vierde editie van Flanders Flooring Days. Het vierdaagse event wordt opnieuw simultaan in showrooms en in The Hub in Kortrijk Xpo georganiseerd. Bezoekers kunnen zich vergapen aan de nieuwste innovaties en rijke tradities. Tapijt steelt vast een stuk van de show tijdens dit unieke vakevent.
Zaakvoerders van verschillende bedrijven gaven in mei jl. met het doorknippen van een lint het officiƫle startsein voor het vier dagen durende event.
"Tijdens Flanders Flooring Days ontmoeten innovatie en opportuniteit elkaar", verklaart Marc Dessein, CEO van founding partner Balta. "Het is niet zomaar een beurs: het is ons regionale platform om onze geavanceerde designs, duurzame praktijken en engagement voor kwaliteitsvol vakmanschap en innovatie wereldwijd te presenteren. Dit evenement is een uitstekend platform voor het smeden van partnerschappen, het bevorderen van connecties met de industrie en om voorop te blijven in een steeds veranderende markt. Voor Balta gaat het er niet alleen om aanwezig te zijn, wel om de toekomst van tapijten vorm te geven en de wereld de mogelijkheden van de Vlaamse knowhow te tonen."
En tapijten, die verwelkomt Flanders Flooring Days (FFD) volop tijdens de komende editie. Producenten en kopers vinden van 2 tot 5 juni 2025 de meest recente innovaties en duurzame technieken in zachte vloeren in de beurshal en in de deelnemende showrooms in Vlaanderen. Ook Associated Weavers is trots deel uit te maken van het Vlaamse textielerfgoed. Managing Director Sebastiaan Deboodt: "We zijn enthousiast om onze industrie te ondersteunen en deel uit te maken van haar leiderschap."
Vlaamse gastvrijheid, internationale producenten
De voorbije edities bouwde Flanders Flooring Days aan een sterke synergie tussen de showrooms op verschillende locaties in Vlaanderen en de Belgische en internationale deelnemers in 'The Hub' in Kortrijk Xpo. Door de krachten te bundelen ontdekken bezoekers verschillende producenten van zachte en harde vloeren en afgeleide producten. Met een intensieve, internationale wervingscampagne bereikt het event vandaag wereldwijd retailklanten, groothandels en voorschrijvers. Niet minder dan 88 procent van de bezoekers van het vakevent heeft bovendien beslissingsbevoegdheid. Dat bevestigt ook Luc Claeys, CEO van Osta: "Onze deelname aan FFD leverde ons waardevolle nieuwe klanten op en de kwaliteit van de contacten was uitstekend."
"Tijdens onze deelname aan de Flanders Flooring Days grepen we de kans om de beslissingnemers te verbazen en te imponeren. Dit resulteerde rechtstreeks in het binnenhalen van nieuwe orders en toont ons vermogen om onze klanten te verblijden en te verrassen", beaamt James Neuling, CEO van Belysse. Om die contacten efficiƫnt te verwelkomen werkt
Flanders Flooring Days ook voor zijn vierde editie met een afsprakenmodule. Zo kunnen salesafdelingen al afspraken inboeken voor het event plaatsvindt.
Een niet te missen event
Frederic Steen, Business Unit Director Flooring van Decospan, is verheugd om opnieuw deel te nemen aan het event. "Flanders Flooring Days wordt snel een hoeksteen voor het opbouwen van contacten binnen de industrie en het tonen van innovatie. Onze voortdurende betrokkenheid onderstreept onze toewijding aan het betrekken van de industriegemeenschap en het bevorderen van onze gezamenlijke doelen."
Ook u kan er nog bij zijn als deelnemer in The Hub in Kortrijk Xpo. Contacteer Cindy Collez om de mogelijkheden te bespreken via [email protected].
Meer informatie:
Flanders Flooring Days
www.flandersflooringdays.nl