De onlangs uitgebrachte Meubelbeslag Marktmonitor 2024 biedt inzicht in de (online) oriëntatie en interesse van de Nederlandse consument en klusser met betrekking tot meubelbeslag en de ontwikkelingen daarvan in de afgelopen vier jaar. Met behulp van big data van de Google zoekmachine is tevens de markt qua aanbieders in kaart gebracht. Daarnaast levert het rapport verwachte trends en ontwikkelingen voor het komende jaar met behulp van intelligente extrapolatie.
Middels een analyse van Google big data over de afgelopen vier jaar is de online consideration-fase van de customer journey in beeld gebracht (interesse en afweging). Waar zoekt men naar op het gebied van meubelbeslag? Welke trends zijn er in het zoekvolume en wanneer zoekt men? Naar welke soorten meubelbeslag en kenmerken wordt er gezocht en wat zijn de verschuivingen in de markt? In de analyse is tevens het zoekvolume van aanbieders op het gebied van meubelbeslag in kaart gebracht (merken, winkelformules en verkoopplatformen). Hiermee zijn de distributiekanalen en marktaandelen helder in beeld gebracht.
Internet in oriëntatiefase
Omdat de consument en klusser internet meer en meer gebruikt in de oriëntatiefase, bieden statistieken over zoekvolumes inzicht in actuele ontwikkelingen van consumentenbehoeften. Het meten en monitoren van het online zoekverkeer levert objectieve informatie over waar de consument in is geïnteresseerd, naar zoekt en welke behoefte men heeft. Het zoekvolume levert concrete informatie over de (veranderende) consumentenbehoefte en marktverhoudingen tussen aanbieders (merken, winkelformules en verkoopplatformen).
Aanbieders
In de Meubelbeslag Marktmonitor 2024 wordt tevens ingezoomd op aanbieders van meubelbeslag. Hierbij worden diverse analyses getoond over merken, winkelformules en verkoopplatformen. Het lijkt misschien verwarrend dat deze met elkaar worden vergeleken en in één overzicht zijn opgenomen, maar dit is een bewuste keuze. Hierdoor wordt namelijk ook direct inzichtelijk welke rol merken, winkelformules en verkoopplatformen ten opzichte van elkaar spelen bij de oriëntatie van de consument en klusser op meubelbeslag.
Harde info
Het onderzoeksrapport biedt harde informatie over de ontwikkeling van voorkeuren en behoeften van de consument en de marktverhoudingen. Het rapport geeft duiding aan de trends en ontwikkelingen in het zoekvolume over de afgelopen vier jaar. De analyses zijn uitgevoerd op ruim vijf miljoen Nederlandstalige zoekopdrachten in Nederland en meer dan 1.200 verschillende zoektermen. Met deze data-volumes zijn zeer betrouwbare trends, ontwikkelingen en marktverhoudingen te duiden.
Ontwikkeling van de populariteit
Je krijgt onder meer inzicht in de ontwikkeling van de populariteit van de verschillende soorten meubelbeslag en belangrijke productkenmerken, zoals kleuren, materiaalsoorten en andere productopties. Ook krijg je inzicht in de ontwikkeling van de prijsgevoeligheid. Daarnaast toont het onderzoeksrapport, naast een compleet overzicht van de 48 meest gezochte merken, winkelformules en verkoopplatforms, de jaarlijkse top-10 van meest gezochte aanbieders op het gebied van meubelbeslag.
Het onderzoeksrapport verschijnt, afhankelijk van de marktvraag, eens in de paar jaar. Het rapport telt 32 pagina's op A4-formaat en is in kleurendruk en Nederlandstalig uitgevoerd. Standaard wordt het onderzoeksrapport als beveiligd PDF-document geleverd. Een hard copy exemplaar van de marktmonitor is tegen een meerprijs mee te bestellen.
Het rapport bestellen kan via deze link (€ 495.00).
Meer informatie:
Van Es Marketing Services
Willem de Clercqstraat 53
7604 AR Almelo
0546 45 66 62
[email protected]
www.marktdata.nl