Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
PEPP Interiors maakt zich op voor allereerste beursdeelname

"We hebben allemansvriendjes: modellen en stoffen die het meest gewild zijn bij consumenten"

Medio 2023 is het meubellabel PEPP Interiors officieel actief op de Nederlandse markt, en met Lindy Lenting als verkoopagent, heeft het merk al een vliegende start gemaakt. Wat begon als een ambitieus idee is uitgegroeid tot een meubellabel met zo'n 80 verkooppunten door heel Nederland. "We hebben ons bestaande netwerk aangeboord en rondgereden met onze showwagen", vertelt Lindy, die het merk vanaf het begin heeft vertegenwoordigd.


Lindy Lenting, verkoopagent Nederland van PEPP Interiors, en de sofa Cloud.

Geïnspireerd op de mainstream
PEPP Interiors speelt in op de voorkeuren van consumenten. 'De meerderheid kiest voor mosterd bij boerkoolstamppot en curry bij de worst.' Dit inzicht vormt de basis van hun concept. Het merk biedt de meest populaire modellen aan in de meest gekozen stof en kleur, direct uit voorraad. "Er is een bankformule gecreëerd met allerlei 'allemansvriendjes'", legt Lindy uit. Door banken in grote aantallen te laten produceren, kan PEPP efficiënter en kostenbesparend werken. Wanneer de fabriek een volle trailer van één bank in één stof produceert, verloopt dit proces veel soepeler dan bij een combinatie van verschillende modellen.

Dit voordeel komt zowel de retailer als de consument ten goede. Retailers kunnen aantrekkelijk geprijsde banken aanbieden die binnen enkele dagen worden geleverd, terwijl consumenten profiteren van scherpe prijzen en verrassend korte levertijden. Voor klanten die een alternatieve 'saus' bij hun maaltijd willen, is er een collectie van maar liefst 85 stoffen. Elk model kan in een andere stof worden geleverd tegen een geringe meerprijs, met een levertijd van slechts 6 tot 8 weken.


Moderne hoekbank Wave.

Ontzorgen van de retailer
Een van de kernprincipes van PEPP is het ontzorgen van de retailer. "De retailer is namelijk altijd zo druk, dus willen wij zoveel mogelijk werk uit zijn handen nemen. Dan kan hij bezig zijn waar hij goed in is: verkopen en advies geven." Om dit te realiseren, heeft PEPP een B2B-portaal gelanceerd, geïnspireerd op de gebruiksvriendelijkheid van de bestelzuilen bij McDonald's. Dit portaal stelt retailers in staat om eenvoudig bestellingen te plaatsen, calculaties te maken en zelfs orders rechtstreeks bij de consument te laten leveren. "Het moet kinderlijk eenvoudig zijn", benadrukt Lindy. Het portaal fungeert als een handige tool voor het verkoopteam en ondersteunt PEPP in een snelle en efficiënte werkwijze.


Moderne bank op hoge poten River.

Groei in de Benelux
PEPP is nu klaar om de volgende stap te zetten en ook de Belgische markt te veroveren. Voor deze uitbreiding is Steven Brusselmans aangesteld als Belgische agent. "De eerste verkooppunten gaan binnenkort starten", vertelt Lindy enthousiast. De officiële introductie in België zal plaatsvinden op de Meubelbeurs Brussel, waar PEPP zich voor het eerst op een beurs zal presenteren. "Op de beurs willen we laten zien wie wij zijn." Tijdens deze beurs zal PEPP niet alleen zijn bestaande collectie tonen, maar ook twee nieuwe modellen introduceren.


Hoekbank Uno.

De Belgische markt en verder
Met de introductie op de Belgische markt en de deelname aan de Meubelbeurs Brussel is PEPP vastbesloten om zijn groei voort te zetten. Met een sterke focus op toegankelijkheid, service en flexibiliteit, lijkt het merk goed gepositioneerd om ook in België een succes te worden. "We zijn klaar om onszelf te tonen tijdens Meubelbeurs Brussel", besluit Lindy zelfverzekerd.

PEPP Interiors is van 3 t/m 6 november te bezoeken tijdens Meubelbeurs Brussel in hall 3, stand 106.


Tijdloze bank Como.

Meer informatie:
PEPP Interiors
www.pepp.nl

Nederland
Lindy Lenting
+31 (0)6 23 20 99 48
[email protected]

België & Luxemburg
Steven Brusselmans
+32 (0)475 98 12 74
[email protected]