Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"De sfeer was intiem en creatief, precies zoals we voor ogen hadden"

De derde editie bewees opnieuw dat Destination Design een platform is voor ideeën, innovatieve producten en ontmoetingen in de interieurbranche. In het iconische Klokgebouw in Eindhoven kwamen van 15-17 september ruim 50 toonaangevende Nederlandse en internationale designmerken samen om te verbinden en te vernieuwen. De uniforme vormgeving van de stands zorgde voor een harmonieus design event. En die beleving maakte indruk op de bezoekers, die werden meegenomen op een reis vol inspiratie, creativiteit en gastvrijheid onder het motto "Exploring New Horizons". Dat laat de organisatie weten.



Een creatief succes
"Dit jaar hebben we opnieuw bewezen dat design veel meer is dan een mooi product; het is een compleet ecosysteem, dat gaat om verbinding en inspiratie. Als partners in de designbranche moeten we samen grenzen verleggen", aldus Hans Filippini, Chief Commercial Officer van Leolux en mede-initiatiefnemer van Destination Design. Hij kijkt tevreden terug: "De sfeer was intiem en creatief, precies zoals we voor ogen hadden."

De keuze voor een gloednieuwe identiteit en spatial design - ontworpen door Studio of Things en La Bolleur- werd door bezoekers en exposanten positief ontvangen. "Het voelde als een ontdekkingstocht waarin de producten voor zichzelf konden spreken, in hun puurste vorm," aldus Marieke van den Berg, mede-initiatiefnemer van Destination Design en directeur van LABEL Vandenberg.

Design Tours en Designer Monday: hoogtepunten vol inspiratie
Onbetwiste hoogtepunten van het evenement waren de exclusieve Design Tours, waarbij bezoekers werden rondgeleid door gerenommeerde experts uit de interieurwereld. Jantine Vaartjes, hoofdredacteur van Scandinavian Living by Bo Bedre, leidde op zondag een groep enthousiaste deelnemers rond. Evelien Reich, met meer dan 30 jaar ervaring in de designbranche, was de tourgids op Designer Monday, een nieuw initiatief dat de bezoekers in contact bracht met ontwerpers van de deelnemende merken. Het leidde tot een waardevole en open ideeënuitwisseling tussen de designers en de bezoekende professionals.



Een gedeelde toekomst
Deze derde editie van Destination Design onderstreepte opnieuw het belang van samenwerking. De reacties van de bezoekers waren positief. "Het was inspirerend om samen met gelijkgestemden nieuwe ideeën op te doen en in gesprek te gaan met ontwerpers en fabrikanten", zei een van de deelnemers. Destination Design blijft zich ontwikkelen en zet in op het verkennen van nieuwe designhorizonten, altijd met een focus op gastvrijheid, creativiteit en verbinding.

Destination Design's deelnemende merken:
Artifort, Atelier Artiforte, Aventura, Banz Bord, BEEK Collection, BENSEN, Borek Parasols Outdoor Furniture, Bree's New World, BRETZ, Castelijn, Cor Unum, CS Rugs, Freifrau, Gealux, Gelderland, Harvink, Hofstede Raanhuis, Hollands Licht, ig_nore, ijcoon, innsout, Jacco Maris Design, JOLI, JORI, KFF, Kristensen & Kristensen, LABEL VandenBerg, Leolux, Longbarn, Metaform, Millenerpoort, Molinari Design, Montis, Max & Luuk Parasols Outdoor furniture, ØDE Design, Pastoe, Papadatos, Perletta, Pilat & Pilat, Pode, QLIV, Rietveld Originals, Rodam, Saunaco, SCHRAMM, SILHOUET LIGHTING, Skovby, SLOWWOOD, solpuri, Spectrum, Unlit Studio, Van Besouw, WERTHER - Die Möbelmanufaktur, Yoi Outdoor Furniture.

Meer informatie:
Destination Design
www.destinationdesign.nl

Publicatiedatum: