Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Forse groei online retailbestedingen door Nederlandse consument

In het eerste half jaar van 2024 komen de online retail bestedingen van Nederlandse consumenten uit op € 17,5 miljard, 6% meer dan in dezelfde periode vorig jaar. In totaal geeft de Nederlandse consument bijna 1/3e van al zijn retail bestedingen online uit. Het aantal onlineaankopen in het eerste half jaar neemt met 2% juist af naar 173 miljoen.

"Het verschilt per categorie of Nederlandse consumenten liever online kopen of liever naar de fysieke winkel gaan", aldus Marlene ten Ham, algemeen directeur Thuiswinkel.org. "Voornamelijk diensten worden online aangeschaft, bij producten ligt dat percentage lager. Het aandeel online bij producten wordt echter sterk beïnvloed door de categorie Food/Nearfood, onder andere supermarkten. Zonder Food/Nearfood geeft de consument 37% van zijn retailbestedingen aan producten online uit."



Meer informatie:
Thuiswinkel.org
www.thuiswinkel.org

Publicatiedatum: