Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Maison&Objet trekt 14% minder exposanten en ziet aantal bezoekers met 10% dalen

Na een volgens de organisatie een bruisende herfsteditie heeft Maison&Objet Parijs haar deuren gesloten, waarbij een nieuwe organisatiestructuur voor haar twee jaarlijkse beurzen werd onthuld. Deze overgang, die naar eigen zeggen het unieke DNA van Frankrijks leidende B2B-beurs voor decoratie, lifestyle en design verder versterkt, markeert een belangrijke stap in de evolutie van dit iconische evenement, dat dit jaar zijn 30e verjaardag viert.


Bijna 54.000 bezoekers kwamen er over de beursvloer.

Ondanks economische en politieke uitdagingen op zowel nationaal als internationaal niveau, heeft Maison&Objet haar reputatie als premium platform voor de branche wederom waargemaakt, concludeert de organisatie. Met een zorgvuldig gecureerd aanbod van zowel Franse als internationale merken, nieuwe producten en inspiratie, trok de beurs bijna 54.000 professionals naar Parijs. Deze bezoekers konden tevens genieten van de feestelijke sfeer van Paris Design Week, die de hoofdstad in het teken van design zette.

De editie van september 2024 liet een lichte daling in het aantal exposanten zien, met bijna 2.300 merken die hun innovaties presenteerden, een daling van 14% ten opzichte van het voorgaande jaar. Deze afname werd grotendeels toegeschreven aan de 'negatieve publiciteit' rond de Olympische Spelen,is de organisatie van mening. Desondanks bleef de internationale aantrekkelijkheid van de beurs onverminderd sterk, met bijna 58% van de exposanten afkomstig uit het buitenland en een aanzienlijk deel nieuwe merken.

Aan de bezoekerskant weerspiegelde een daling van 10% de huidige marktuitdagingen. Toch was er een merkbaar verschil in de profielen van de kopers op de beurs. Terwijl de detailhandel worstelt, toonden professionals in de HoReCa sector en projectontwikkelaars hernieuwde interesse, wat resulteerde in 16.500 unieke bezoeken.


De redactie van zowel Wonen360 als InteriorDaily maakte elk een fotoreportage.

De beurs bood een scala aan creatieve hoogtepunten, waaronder de 'What's New?' ruimtes, gecureerd door Elisabeth Leriche en François Delclaux, die bezoekers meenamen op een 'meeslepende' ervaring van nieuwe producten en innovaties. Lionel Jadot, verkozen tot Designer van het Jaar, presenteerde een disruptieve visie op het hotel van morgen, terwijl de Rising Talent Awards en Future On Stage jonge, innovatieve merken en ontwerpers in de schijnwerpers zetten.

"Met een sterke focus op de toekomst heeft Maison&Objet haar inzet bevestigd om te luisteren naar de behoeften van haar klanten en specifieke verwachtingen voor de januari- en septemberedities te identificeren", stelt de organisatie vast. "Dit heeft geleid tot een versterking van haar fundamenten en een nog duidelijker onderscheid tussen de twee edities, om zo effectief mogelijk de groei van klanten te ondersteunen."

What's New? In Decor by Elizabeth Leriche - September 2024. ©AETHION

De volgende editie van Maison&Objet, gepland voor januari 2025, belooft de ingezette veranderingen verder vorm te geven met een speciale focus op de HoReCa-sector, "verzamelbaar" design en een uitgebreid aanbod in de mode- en thuisfashion sector. "Maison&Objet blijft een essentieel platform voor professionals in de sector, waarbij de twee jaarlijkse sessies elkaar aanvullen en hun unieke karakter bevestigen. Met een voortdurende inzet voor innovatie en creativiteit, kijkt de beurs uit naar wat de toekomst zal brengen, zowel online via het MOM – Maison&Objet & More – platform als tijdens de fysieke evenementen."

Meer informatie:
Maison&Objet
www.maison-objet.com