Vloerendistributeur Headlam Group heeft in het Verenigd Koninkrijk aangekondigd zijn 32 lokale handelsbedrijven te consolideren onder één merk, Mercado, als onderdeel van een groeistrategie. Door alle winkels onder dezelfde naam te laten opereren, verwacht het bedrijf efficiënter te werken en het voor klanten eenvoudiger te maken.
Na de overstap naar Mercado krijgen klanten toegang tot een speciale product- en prijslijst. Dit zal het bestel- en ophaalproces voor Trade Counter-klanten stroomlijnen, doordat zij overal producten kunnen ophalen. Ook lanceert Headlam een nieuwe e-commerce website en app, waardoor klanten overal online kunnen bestellen.
Daarnaast opent Headlam een nieuw distributiecentrum in Rayleigh om beter aan leveringsverwachtingen te voldoen. Ondanks uitdagingen in de vloerenindustrie ziet het bedrijf deze stap als een kans om een leidende rol te spelen in het herstel van de sector.
Volgens CEO Chris Payne is het nieuwe model gebaseerd op klantinzichten en focust het op het vereenvoudigen van de klantervaring. Headlam wil het samenwerken met klanten gemakkelijker maken door een breed productassortiment en landelijke beschikbaarheid te bieden.
Meer informatie:
Headlam Group
www.headlamgroup.com