De omzet van de non-food (inclusief detailhandel niet-in-winkel) groeide in juli 2024 met 3,4 procent. Het volume (de voor prijsveranderingen gecorrigeerde omzet) was 4,2 procent hoger dan een jaar eerder.
De drogisterijen, de kledingwinkels, de winkels in schoenen en lederwaren en de winkels in doe-het-zelfartikelen (inclusief keukens en vloeren) hebben in juli meer omgezet dan in juli 2023: + 1,2%. Daarentegen hebben de winkels in recreatie-artikelen, de winkels in consumentenelektronica en de winkels in meubels en woninginrichting in juli minder omgezet: - 7,2%.
De winkels in voedings- en genotmiddelen hebben in juli 1,1 procent meer omzet behaald dan in juli 2023. Het verkoopvolume was 2,0 procent lager dan een jaar eerder. De omzet van de supermarkten bleef nagenoeg gelijk, de omzet van de speciaalzaken was 9,6 procent hoger.
De Authentic Hervik-vloer van mFLOR met zijn rustieke dennenhoutdessin. Vloerenbedrijven zetten in juli meer om.
Online 10,8 procent meer omgezet
De onlineomzet was in juli 10,8 procent hoger dan in juli 2023. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 13,6 procent meer omgezet. De onlineomzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), was 6,9 procent hoger.
De onlineomzet van de winkels in voedingsmiddelen en drogisterijen, de winkels in consumentenelektronica, de kledingwinkels en de winkels in overige non-foodartikelen lag in juli 2024 hoger dan in juli 2023.