Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Koopjeswebshop Temu ziet groei vertragen

De ooit snelgroeiende Chinese koopjeswebshop Temu lijkt nu tegen toenemende obstakels aan te lopen. Hoewel het bedrijf in het tweede kwartaal van 2024 indrukwekkende cijfers liet zien, met een omzet van 97,06 miljard yuan (12,2 miljard euro) en een bijna verdrievoudigde nettowinst, bleven deze resultaten achter bij de verwachtingen van analisten. Dit suggereert dat het groeitempo van het bedrijf mogelijk aan het afnemen is.


Foto: Dreamstime.

Temu, onderdeel van PDD Holdings samen met Pinduoduo, wordt zowel in China als internationaal geconfronteerd met hevige concurrentie van bedrijven als Shein, Alibaba, JD.com en Amazon. Daarnaast vormt Walmart, dat recent zijn aandelen in JD.com heeft verkocht, een nieuwe bedreiging door de verdere uitbreiding van zijn Chinese activiteiten via Sam's Club.

Verder staat Temu voor de uitdaging van mogelijk strengere regelgeving. De Europese Commissie overweegt om de douanevrijstelling voor e-commercepakketten onder de 150 euro af te schaffen, wat de positie van Temu in Europa zou kunnen verzwakken. Bovendien kampt de webwinkel al met kritiek vanwege beschuldigingen van oneerlijke concurrentie en zorgen over de veiligheid en kwaliteit van zijn producten.

Bron: RetailDetail

Publicatiedatum: