Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Interview met medeoprichter Hamza Bennis

''Presti AI wint tijd, heeft studiokwaliteit, scheelt kosten en verhoogt de verkoop aanzienlijk''

Meubelbedrijven investeren elk jaar aanzienlijke hoeveelheden tijd en geld in fotoshoots of CGI om productafbeeldingen te produceren. ''Met Presti AI kunnen gebruikers een eenvoudige productafbeelding uploaden en deze binnen enkele seconden in elke omgeving in scène zetten'', zegt medeoprichter Hamza Bennis van het bedrijf. ''Ons platform stelt gebruikers ook in staat om alle aspecten van productvisuals te beheren. Gebruikers kunnen bijvoorbeeld de kleur en stof van hun producten aanpassen en consistente visuals voor een hele collectie genereren.''


Het Presti AI team.

Augustus 2022, Parijs
''De drie medeoprichters en ik besloten om in augustus 2022 in Parijs een startup te beginnen. We waren op zoek naar een idee en onderzochten verschillende mogelijkheden door klanten interviews af te nemen. Dit proces leidde ertoe dat we de uitdaging van product enscenering ontdekten. Tegelijkertijd stuitten we op nieuwe ontwikkelingen op het gebied van AI die het potentieel aantoonden om veel sectoren te revolutioneren,'' vertelt Hamza Bennis, een van de oprichters van Presti AI.

''Het samenkomen van deze twee factoren overtuigde ons ervan dat er een belangrijk probleem moest worden opgelost en dat deze technologische vooruitgang de sleutel zou zijn. Door gesprekken met talrijke klanten ontdekten we dat deze behoefte vooral uitgesproken was in de meubelsector, vanwege de enorm hoge kosten die gepaard gaan met traditionele fotoshoots of 3D-modellering.''

Hoe onderscheidt Presti AI zich van andere AI-oplossingen op de markt, met name in de context van interieurontwerp en woningdecoratie?
''Vergeleken met andere AI-oplossingen bieden wij een premium aanbod met beelden van aanzienlijk hogere kwaliteit. Wij zijn de enige AI-oplossing die beelden van hoge kwaliteit kunnen leveren van meubelproducten met behoud van de integriteit van het product. We zijn ook gespecialiseerd in de meubelsector en hebben tal van functies ontwikkeld die speciaal op deze sector zijn afgestemd. Hierdoor kunnen onze klanten vertrouwen op onze technologie voor hun productvisuals.''

Wat zijn enkele van de grootste uitdagingen geweest bij de ontwikkeling en implementatie van Presti AI en hoe hebben jullie die overwonnen?
''In het begin werden we geconfronteerd met uitdagingen bij het produceren van afbeeldingen van hoge kwaliteit voor onze klanten met behoud van productintegriteit en het beheer van perspectieven, wat een belemmering vormde voor ons vermogen om onze software effectief op de markt te brengen.

Om deze obstakels te overwinnen, hebben we onze eigen AI ontwikkeld en deze opnieuw getraind met een gespecialiseerde dataset van meer dan 75.000 meubelfoto's van zeer hoge kwaliteit. Deze op maat gemaakte aanpak verbeterde de nauwkeurigheid en betrouwbaarheid van onze AI aanzienlijk, waardoor het afbeeldingen kon genereren met correcte perspectieven en een hoog realisme.''


Het verschil dat je kunt maken met het gebruik van Presti AI.

Hoe zie jij de rol van AI in de interieursector de komende vijf jaar evolueren en hoe positioneert Presti AI zich voor deze toekomst?
''Presti AI is klaar om de go-to-oplossing voor product enscenering te worden. De meubelsector hecht veel waarde aan effectieve enscenering en we zijn van plan ons binnen deze sector te blijven ontwikkelen om aan de behoeften van onze klanten te voldoen. Hoewel er duidelijke mogelijkheden zijn om uit te breiden naar andere gebieden, hebben we nog veel te doen, met name op het gebied van het leveren van zo realistisch mogelijke foto's. Daarnaast zijn we al bezig met het verkennen van video's, een nieuw gebied waar we actief aan werken.''

Kunt u een van uw meest indrukwekkende afgeronde projecten laten zien?
''Een van onze Franse klanten, die hun meubels in China produceren, moest drie maanden wachten op een prototype in Frankrijk voordat ze een fotoshoot konden organiseren. Zodra het product aankwam, moesten ze een appartement huren, logistieke kosten regelen, het meubilair verplaatsen en een volledig team samenstellen, wat hen elke keer € 30.000 kostte.

Met onze oplossing kunnen ze hun visuals nu drie maanden eerder, sneller en tegen een fractie van de kosten maken.''

Meer informatie:
Presti AI
[email protected]
www.presti.ai
Frankrijk

Publicatiedatum: