De keukenmarkt blijft evolueren, constateert Isabelle Vermeir, CEO van keukenretailer Ixina. Met 61 winkels in België, blijft de keten uitbreiden, gesteund door een sterk franchisemodel. De franchisenemers zijn actief betrokken bij deze duurzame koers, met opleidingen en aanpassingen in het commercieel discours. "Ook voor mensen met kleinere budgetten is duurzaamheid belangrijk", benadrukt Vermeir.
Na de pandemie is de keuken belangrijker geworden in het dagelijks leven. "Sinds corona is de keuken het hart van de woning", zegt Vermeir. Mensen besteden nog steeds aandacht aan renovaties, al letten ze meer op hun budgetten. De keuken blijft echter een prioriteit bij verbouwingen. Dit jaar openden al twee nieuwe vestigingen en er staan meer openingen gepland. Vermeir benadrukt dat Ixina een merk is voor elk budget, met keukens variërend van €5000 tot €25.000.
Isabelle Vermeir, CEO van keukenretailer Ixina.
Lees hier het complete artikel.