Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Moederbedrijf MediaMarkt ziet mede dankzij EK Voetbal de winst met 25 procent stijgen

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, heeft in het huidige boekjaar tot nu toe een winstgroei van ongeveer 25 procent gerealiseerd. De omzet nam de afgelopen negen maanden eveneens toe. Volgens CEO Karsten Wildberger zijn deze resultaten deels te danken aan de verhoogde verkoop van televisies rond het EK voetbal in juni, evenals aan de groei van de omzet via marketplaces en retail media.

De recent gepubliceerde kwartaalcijfers tonen aan dat Ceconomy een brutowinst van 202 miljoen euro heeft behaald, een stijging van 53 miljoen euro vergeleken met de 149 miljoen euro winst in dezelfde periode van het vorige boekjaar. Ook de omzet van Ceconomy nam toe, met een stijging van 5,2 procent tot 17,1 miljard euro.



Bekijk hier de complete kwartaalcijfers.

Publicatiedatum: