Van 21 tot 26 september 2024 zal de keukenindustrie richting Oost-Westfalen trekken voor area30. Innovatieve producten, presentaties van exposanten, onderlinge communicatie en zakendoen staat zoals altijd centraal. Echter, een nieuwe trend wordt steeds duidelijker, mede door de generatiewisseling en nieuwe communicatiekanalen. TikTok, Pinterest en Instagram laten van zich horen, net als de groeiende verantwoordelijkheid van GenZ Hierdoor wordt het even steeds meer een 'community', volgens de organisatie.
De groeiende vraag van beursbezoekers naar ondersteunende formats zoals de "innovation area" en het "stage", evenals de prominente samenwerkingen tussen beursorganisator Trendfairs en partners zoals Colornetwork, het ontwerpbureau Future+You, "Grüne Griff" en de onderwijsinstelling MöFa, en niet te vergeten gezamenlijke projecten met de AMK of Less Waste Kitchen, zijn het beste bewijs van deze interessante verandering. Deze nieuwe benadering vervangt ook de traditionele tweerichtingscommunicatie op beurzen.
"Online marketing, kunstmatige intelligentie, ChatGPT – ontwikkelingen waar iedereen over praat. Maar hoe profiteert de industrie daar precies van? De 'innovation area' is de ideale gelegenheid om ons unieke online marketingplatform te presenteren aan een specialistisch publiek van keukenstudio's, fabrikanten en verenigingen. We kijken ernaar uit om ideeën uit te wisselen over toekomstgerichte oplossingen in de industrie", zegt Katharina Epple, Vertical Leader bij axregio enthousiast.
De "Stages" op area30 vinden plaats van zondag tot dinsdag. Een belangrijk onderdeel van de Stages is de samenwerking met de innovatiespartner van de beurs: het ontwerpbureau voor trendonderzoek, design thinking en productontwerp "Future+You" uit Petershagen.
Meer informatie:
area30
www.area-30.de