Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

'Warenhuizen hebben een probleem met positionering'

Gerenommeerde merken en traditionele winkelformules zoals warenhuizen hebben het al jaren moeilijk door veranderend consumentengedrag, de coronapandemie en de opkomst van e-commerce giganten zoals bol.com (bol), Amazon, AliExpress, Shein en Temu. Aan De Ondernemer legt retail- en merkenexpert Paul Moers uit waar het aan licht.


Hudson`s Bay, dat zich zo'n vijf jaar geleden terugtrok uit de Nederlandse markt.

"De economische situatie in Europa speelt een grote rol in de problemen die warenhuizen al langer ervaren", aldus Paul. "Het is niet alleen een probleem van de warenhuizen zelf, maar van de gehele economische context. Maar ik denk dat we niet zozeer een 'warenhuisprobleem' hebben, maar eerder een positioneringsprobleem."

Toch zijn er ook warenhuizen die het volgens Paul wel goed doen. Hij wijst op de succesfactoren van warenhuizen zoals De Bijenkorf en HEMA. De Bijenkorf richt zich op luxe en exclusiviteit, terwijl HEMA investeerde in het moderniseren van hun winkels.

Lees hier het complete artikel.

Publicatiedatum: