Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Doorstart FEST Amsterdam dichtbij: winkel in Amsterdam-West blijft open

De Amsterdamse meubelzaak FEST, met hoofdkantoor en twee vestigingen in de stad, is onlangs failliet verklaard. Inmiddels is bekend dat de vestiging in De Pijp haar deuren sluit, terwijl de winkel in Amsterdam-West naar verwachting open zal blijven. Curator Ernst-Jan Beerdsen laat weten dat een doorstart voor deze winkel, samen met de webwinkel, bijna rond is. Naast de winkels in Amsterdam heeft Fest ook filialen in Utrecht, Rotterdam, Antwerpen, Gent en Brussel. Deze winkels vallen niet onder het faillissement en blijven operationeel.

Het moederbedrijf Mena Exploitatie B.V., dat handelt onder de naam Fest en Fest Amsterdam, is door de rechtbank Amsterdam failliet verklaard. Het bedrijf, opgericht door Femke Furnée in 2013, kende een snelle groei met in totaal zeven filialen in Nederland en België. Ondanks de populariteit en het sterke merk, werden de huidige uitdagende tijden in de retailsector fataal voor Fest.



Toekomstplannen en doorstart
Curator Beerdsen is nog bezig met het onderzoeken van de oorzaak van het faillissement en de mogelijkheden voor een doorstart. Het bedrijf wordt mogelijk overgenomen door een partij die gelieerd is aan de huidige eigenaar, hoewel de identiteit van deze partij nog niet bekend is gemaakt. Beerdsen heeft bevestigd dat men voornemens is de lopende orders te leveren, wat betekent dat klanten hun bestelde meubels nog zullen ontvangen.

Sprong in het diepe
Femke Furnée richtte Fest op met slechts drieduizend euro spaargeld en zonder enige ervaring in de meubelbranche. Het idee ontstond toen ze haar eigen appartement wilde inrichten en merkte dat er een gebrek was aan betaalbare designmeubelen. Fest positioneerde zich in het vacuüm tussen de massaproductie van meubelboulevards en de dure high-end designmerken, en richtte zich op het bieden van betaalbare, stijlvolle meubels.

Het bedrijf wist zich te onderscheiden door meubels voornamelijk uit Europa te halen en een omnichannel-strategie te hanteren, waarbij zowel fysieke winkels als een webwinkel werden gebruikt om klanten te bereiken. Fest bediende zowel de particuliere als de zakelijke markt en was vertegenwoordigd via zo'n 100 verkooppunten in tientallen landen.

Meer informatie:
FEST Amsterdam
www.festamsterdam.com

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer