Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Capi Europe kent de nodige uitdagingen door slecht buitenseizoen

"Daarentegen loopt indoor jaarrond goed door"

De zomer, die dit jaar tot nu toe meer op een herfst lijkt, drukt op de outdoorbranche. Dit merken ze ook bij Capi Europe, dat design bloempotten voor binnen en buiten maakt. Daarentegen doet de indoorcollectie het juist wel goed. Joy van Roessel, marketing manager bij Capi, deelt haar inzichten over de huidige uitdagingen in de markt en legt uit hoe ze bij de producent hiermee omgaan.

Het buitenseizoen kende dit jaar de nodige uitdagingen. "Het voorjaar was te nat en daarna werd het ineens heel heet", legt Joy uit. "Op de belangrijke weekenden, zoals tijdens Pasen, was het weer niet gunstig, en nu in de zomer gebeurt er weinig omdat het warm is en mensen op vakantie zijn." Deze weersomstandigheden hebben een impact op de verkoop van outdoorproducten.


Peachy Fuzz, de tweede nieuwe toevoeging aan de Made With-collectie, gemaakt met 97% gerecyclede materialen.


Indoor compenseert
"Daarentegen loopt indoor jaarrond goed door", vertelt Joy. "We zijn hier sinds een aantal jaar steeds groter mee geworden in tuincentra." Om consumenten te blijven prikkelen en relevant te blijven in een concurrerende markt, zet Capi vol in op innovatie en duurzaamheid. "We hebben elk jaar nieuwe items. Dit jaar hebben we onze Made with-collectie uitgebreid met potten gemaakt van rijstvlies." Dit duurzame materiaal is niet alleen milieuvriendelijk, maar geeft de potten ook een unieke textuur en uitstraling.

Een groot deel van de Capi-collectie wordt geproduceerd in hun eigen fabriek in Tilburg. Dit interne productieproces stelt het bedrijf in staat om lichtgewicht bloempotten te maken die 100% recyclebaar zijn en levenslange garantie hebben. De oranje binnenkant is een knipoog naar de productie in Tilburg, maar ook een beschermende isolatielaag die de potten hitte- en vorstbestendig maakt.


De nieuwe kleur Warm Taupe in de Made With-collectie is een warme en aardse kleur.

Made in Holland
Daarnaast introduceerde Capi de kleur warm taupe in hun Made in Holland-collectie en andere collecties. De Made in Holland-collectie draagt het PEFC-certificaat, wat betekent dat het hout voor de potten afkomstig is uit duurzaam beheerde bossen. Daarnaast hebben deze potten ook het CO2-certificaat, wat bijdraagt aan de inspanningen van Capi om de ecologische voetafdruk te minimaliseren. "Deze tijdloze kleur biedt een mooie link met de natuur en zorgt ervoor dat onze artikelen een lange levensduur hebben en niet verdwijnen zodra de trend voorbij is", aldus Joy.



Meer informatie:
Capi Europe
Asteriastraat 17-19
5047 RM Tilburg
+31 13 511 50 50
[email protected]
www.capi-europe.nl