Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Collecties Passe Partout en Haans Lifestyle in De Koolputten

Dirk Steenbeke: "De huisshow is als een droom verlopen"

Als zaakvoerder van het Belgische interieurlabel Passe Partout moet Dirk Steenbeke zich tijdens de huisshow regelmatig in de arm knijpen. Ook Rens Haans van Haans Lifestyle heeft diezelfde gevoelens. "We schrijven meer orders dan vorig jaar. Dat hadden we vooraf echt niet kunnen bedenken", vertelt hij. "De huisshow is als een droom verlopen", vult Dirk aan, als hij de balans opmaakt van het vier dagen durende event waarbij klanten en andere bezoekers in de watten werden gelegd.

Van maandag 10 t/m donderdag 13 juni hielden Passe Partout en Haans Lifestyle een gezamenlijke huisshow in De Koolputten in Waasmunster. "Het is altijd weer een hele beleving", vindt Rens, die al zeven jaar samenwerkt met Dirk Steenbeke. Met de decoratieve stukken van Haans Lifestyle vormt hij een welkome toevoeging aan het interieurlabel Passe Partout, dat vooral zitmeubelen levert.

Rens Haans, poserend bij de nieuwe kleunmeubelen: salon- en bijzettafels van travertin. Op tafel ligt ook het nieuwste koffietafelboek Home Stories, dat voor de 10e keer is uitgegeven.

"Het waren toffe dagen", gaat Rens verder. "Je weet: in de interieurbranche leveren we momenteel 'allemaal' wat in. Zowel Dirk als ik hadden gemeend om tijdens deze huisshow heel wat nieuwigheden te lanceren. De combinatie van de juiste modellen en de juiste sfeer werpt zijn vruchten af. Dat we meer orders boeken, daar zijn we heel dankbaar voor. Onze klanten willen ook blijven bewegen. Het geeft ons een goed en positief gevoel voor het tweede deel van het jaar. Met al die negativiteit zijn we nu wel klaar. Dus hup, met z'n allen de schouders eronder!"


In De Koolputten in Waasmunster vond evenals in voorgaande jaren de huisshow plaats.

Volgens Rens moet je als bedrijf er alles aan doen om je omzet op peil te houden. "Het gaat niet vanzelf, je moet er veel voor doen. Ik vind die pro-actieve houding goed. Als Haans Liefstyle zijn we sterk in glaswerk, maar we hebben ook nieuwe producten ontwikkeld, zoals salontafels van travertin voor de meubelbranche, maar ook plantenzuilen voor bloemisten.
We proberen als bedrijf onze afzetmarkt steeds breder te maken. Want ja, je moet vooruit!", aldus Rens, die vorige week heel wat uren in touw is geweest. "We hebben op 9 en 10 juni ook nog op MAD! Events gestaan, een kleinschalige inkoopbeurs voor onder meer bloemisten en interieurwinkels. Daar hebben we veel leuke contacten opgedaan. Het intieme van die beurs spreekt me erg aan; je hebt tijd voor elkaar. Dat zie je ook op onze huisshow in De Koolputten. Fijn dat er zoveel mensen willen komen. We leggen ze dan ook in de watten, want dat kan Dirk als geen ander", zegt Rens, daarmee doelend op de drie-sterren-lunch en het drie-sterren-diner, die bezoekers kregen aangeboden.


De nieuwe vazen The Sound, geïnspireerd op een operavoorstelling.

Op het gebied van nieuwigheden had Haans Lifestyle naast kleinmeubelen (koffie-, salon- en bijzettafels) ook windlichten die op een zuil staan in een nieuwe metaalkleur gespoten. Ook werd een nieuwe kastenserie met fijnere, sjiekere lijnen getoond. Verder een vazenlijn van een designer uit Portugal, die na een bezoek aan een operavoorstelling de serie The Sound bedacht.
Tevens lanceerde Haans een nieuw hoekelement met de naam Buddy, die achter een bank kan worden gezet en waarop en waarin decoratieve stukken gezet kunnen worden. "Het leuke van dit speelse product 'dat de hoek omgaat' is dat we het samen met een klant hebben bedacht", zegt Rens.


Hoekelement de Buddy, die achter zitmeubilair geplaatst kan worden.

Dirk Steenbeke loopt op het einde van de huisshow moe, maar voldaan rond. Hij is onder de indruk van het bezoekersaantal en hoe er gereageerd is op de nieuwe collectie, die volgens hem in de gunst viel van vele winkeliers en andere wederverkopers. "Het gaat niet al te best in de meubelmarkt, om welke redenen dan ook. Maar als ik nu zie hoeveel orders we geschreven hebben, dan ben ik daar heel stil onder. Maar bovenal megadankbaar.
Neem nou de Big Foot, een nieuwe modulaire bank ontworpen door Frederik Delbart. Daar is heel positief op gereageerd. Met deze nieuwe collectie begeven we ons op het randje van ons DNA-profiel, om de firma op het gebied van nieuwigheden niet naar het eindpunt te brengen. We blijven innoveren, maar onze commerciële collectie blijft uiteraard in stand."


De modulaire bank Monstera is voorzien van een nieuw hoekelement met de toepasselijke naam Bermuda, waar je heerlijk in kunt verdwijnen...

"Dat we zoveel bezoekers over de vloer hebben gekregen... Pfff... Dat hadden we vooraf nooit kunnen bedenken", verzucht Dirk (zie foto rechts). "Wat doen wij goed? Je weet dat het slecht in de markt gaat, dan moet je nog harder werken. Je weet dat meubelzaken op dit moment weinig verkopen. Dan moet je de klanten die je wel binnen weet te krijgen verleiden om over te gaan tot een aankoop. Dan gaat het om kleur, beleving en de juiste modellen. Daar doen we alles voor.

Op de huisshow hebben we niet alleen bezoekers getrokken uit Nederland en België, maar ook uit Frankrijk (Parijs), Marokko (Casa Blanca), Hongarije, Bulgarije, Oostenrijk enz. We hadden onze collectie verdeelt over twee gebouwen waar we maximaal 15 banken konden laten zien. Volgend jaar zet ik er nog een grote tent bij, zodat m'n exportklanten meer te kiezen hebben. Nu was de collectie voor deze buitenlandse groep toch nog wat te beperkt. Als het er niet staat, kopen ze het ook niet."


Het team van Videosolution.be legde alle nieuwe meubels vast op de gevoelige plaat.

Meer informatie:
Haans Lifestyle
[email protected]
www.haanslifestyle.com

Passe Partout
[email protected]
www.passepartoutnv.be