Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Er zijn volop kansen om omzetgroei te realiseren"

Bink Unique Selling verzorgt op 10 en 24 juni verkooptrainingen in De Woonindustrie

"Momenteel is het consumentenvertrouwen laag en als gevolg daarvan blijven de bezoekersaantallen achter. Adverteren is duur, maar goed voor de naamsbekendheid. Het beïnvloeden van bezoekersaantallen blijft echter lastig. Vanzelfsprekend reageren consumenten op acties, echter gaan deze ten koste van de marge. En toch zijn er volop kansen om omzetgroei te realiseren. Er zijn immers nog steeds ondernemers die 'oud op oud' wel groeien", zegt Marcel Knibbeler van Bink Unique Selling.

"Om de gestegen kosten van de bedrijfsvoering te compenseren dient de omzet te groeien. Je hebt echter meer invloed op het verhogen van de koopconversie dan op de bezoekersaantallen."

Bink Unique Selling geeft verkooptrainingen vanuit praktijkervaring. "De behandelde onderwerpen zijn succesvol gebleken bij meerdere aansprekende meubelretailers. Het draait hierbij om het optimaliseren van de koopconversie. Doordat Bink Unique Selling zich uitsluitend richt op de keuken-, woon- en slaapbranche, spelen we in op de specifieke branche-aspecten."

Opleidingsmodules
Bink Unique Selling heeft opleidingsmodules voor bedrijfsleiders en afdelingshoofden. "De verkoopleiding bepaalt immers de prioriteiten op de vloer en heeft daardoor veel invloed op de bedrijfscultuur en het uiteindelijke verkoopresultaat.
Daarnaast is het zinvol ook ervaren verkoopmedewerkers iedere 3 tot 6 maanden bij te scholen. De consument verandert immers in razendsnel tempo en bovendien zit de concurrentie ook niet stil. Door dagelijks te blijven trainen willen topsporters ook hun tegenstanders voorblijven."

Ook voor stylisten, bezorgers en inkopers heeft Bink Unique Selling speciale commerciële modules ontwikkeld.

In juni staan 2 opleidingsdagen gepland voor beginnende, onervaren verkoopmedewerkers. "Hoe sneller nieuwe medewerkers productkennis hebben en een verkoopgesprek kunnen leiden, hoe eerder ze effectief klanten kunnen helpen", weet Marcel.

In De Woonindustrie
"Op 10 en 24 juni worden de opleidingen verzorgd in De Woonindustrie voor beginnende, onervaren verkoopmedewerkers (korter dan 18 maanden in dienst).

Dag 1 starten we met producttraining en maken we een begin met de opbouw van het verkoopgesprek.

Dag 2 gaan we verder met de inhoud het verkoopgesprek en leren we de verkopers kortingen te weerleggen.

Gedurende deze 2 dagen staan we ook stil bij het belang van collectiekennis, het tijdig aanspreken van de bezoekers en het reageren op koopsignalen. We leren de verkopers de klant met een watje naar de opdracht te duwen. We maken er samen een leerzame, leuke dag van. We vangen de dagen aan om 10.00 uur en eindigen om 15.30 uur."

De kosten voor deze 2 dagen bedragen 362 euro per persoon. "Indien je medewerker, door het volgen van de training, 1 extra order schrijft, ben je dus al uit de kosten. De eerste vijf inschrijvingen ontvangen 5 procent reductie. In de training laten we geen deelnemers van concurrenten uit dezelfde vestigingsplaats toe."

Deze opleidingen worden gegeven in De Woonindustrie. Hierdoor is het mogelijk in de pauzes standhouders te bezoeken. Vanzelfsprekend blijft Bink Unique Selling ook groepsopleidingen in de winkel op locatie verzorgen.

Meer informatie:
Bink Unique Selling
Tel. 06 415 444 35
info@bink-unique-selling.nl
www.Bink-Unique-Selling.nl

Publicatiedatum: