'Hocus pocus, keep the focus. Die kreet staat op meerdere plekken in het kantoor van Niels Verwij, bekend als een van de 100 succesvolste ondernemers van ons land. Maar nu gaat de dertiger die €35 miljoen verdiende met Dekbed Discounter opeens lease-auto's aanbieden.' Dat schrijft zakenmagazine Quote.
Niels Verwij (zie inzet) vergaarde een fortuin met de verkoop van dekbedden.
Het slim inzetten van leaseauto's als rijdende reclamezuilen is een effectieve manier gebleken voor DekbedDiscounter om zich goedkoop onder de aandacht te brengen. Hoewel Verwij, mede-eigenaar van de Jamani Group, eerder investeerde in verschillende bijhandeltjes en investeringen, heeft hij besloten zich nu weer volledig te richten op de kernactiviteiten van het bedrijf. Dit betekent dat de focus weer ligt op de dekbedovertrekken en de aanbiedingensite Koopjedeal. Door efficiëntere bedrijfsvoering, zoals het gebruik van AI, is het mogelijk gebleken om de e-commercebedrijven effectiever te runnen. Dit heeft echter ook geleid tot het afscheid nemen van een deel van het personeel. In een gesprek met Verwij in de podcastserie Mijn Eerste Miljoen werd duidelijk dat deze keuzes niet werden ingegeven door zakelijke zorgen. De aflevering is te beluisteren op alle bekende podcastkanalen en te bekijken op het Youtubekanaal van Quote.
Bron: Quote