Toen Bolia in 2000 werd opgericht, introduceerde het een baanbrekend bedrijfsconcept. Vanaf dag één was het de ambitie om detailhandel en e-commerce te combineren, om zo het beste van beide werelden te bieden.
'Destijds was Bolia waarschijnlijk het eerste meubelbedrijf wereldwijd dat websiteverkoop integreerde in fysieke winkels, waardoor de barrières tussen retail en e-tail werden doorbroken. Het was dan ook niet meer dan logisch om ons bedrijf en onze winkels te branden met het Bolia.com-logo, als symbool voor de uniciteit van ons concept.
In de afgelopen 24 jaar is Bolia aanzienlijk gegroeid en geëvolueerd. We hebben ons concept verfijnd, onze collectie versterkt en wereldwijd uitgebreid. Met ons nieuwe logo willen we onze evolutie als een wereldwijd designmerk uitdrukken, terwijl we onze Scandinavische roots behouden.
We geloven dat het de fusie van onze retail- en e-tail-origines symboliseert in een uniforme merkidentiteit, geworteld in creativiteit, eenvoud en vakmanschap.'
CEO Lars Lyse Hansen: 'Het nieuwe logo symboliseert de samensmelting van onze origines in zowel retail als e-tail, die samenkomen als één entiteit en het laatste hoofdstuk van dot-com markeren.
We geloven dat het onze designidentiteit op een nieuwe, verfijnde manier weerspiegelt, en we zijn verheugd om het te onthullen samen met de lancering van onze Lente Collectie.'
Bron: LinkedIn.