Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Massa is kassa"

Twentse meubelwinkel groeit in korte tijd uit tot keten met €30 miljoen omzet

De opkomst van de Twentse meubelketen en webshop Huus begon met een bescheiden Facebookadvertentie van slechts 50 euro. Door de kleine investering van een paar tientjes werden 1500 stuks van een drie-in-een tafelset snel verkocht, wat het begin markeerde van een opmerkelijke groei. De webshop is nu goed voor 70% van de jaarlijkse omzet van 30 miljoen euro, terwijl de zes fysieke winkels in Nederland en Duitsland de rest genereren.



Martijn Geerdink, een 33-jarige inwoner van Hengelo, raakte betrokken bij ondernemers terwijl hij nog sportmanagement studeerde in Groningen. Hij hielp hen met het beheren van hun Facebookpagina's. Een van zijn klanten was Radboud Niemeijer, eigenaar van de meubelzaak InHuis in Hengelo. Door Geerdink in te huren om de online aanwezigheid te vergroten, zag Niemeijer zijn winkelbezoekers toenemen, vooral na een succesvolle Facebookpost in 2016.

In een uitgebreid interview met Tubantia vertelt directielid Martijn Geerdink dat Huus "genoegen neemt met minder marge dan onze concurrenĀ­ten. Mede daardoor zijn die tafelĀ­setjes nog steeds een snelloper. Massa is kassa heeft een wat negatieve klank, maar het klopt wel."

Lees hier het complete interview.

Publicatiedatum: