Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Fotoreportage van Nederlandse en Belgische exposanten op imm cologne 2024

'Oei, de Italianen laten het afweten. En veel minder standhouders dan voor corona. Als dat maar goed komt.' Zo maar wat geluiden voor de start van imm cologne 2024.

Donderdag 18 januari beleefden de 750 exposanten op de internationale meubel- en interieurbeurs de laatste van vijf dagen. Van 14 tot en met 18 januari reisden 42.000 bezoekers uit 129 landen naar de hallen van Koelnmesse in Keulen. Voor vrijwel alle Nederlandse en Belgische exposanten pakte de beurs goed uit. Na een succesvolle zondag kwamen zeker maandag zo'n beetje alle standhouders handen en voeten tekort om bezoekers te woord te kunnen staan. Op dinsdag liepen er vooral veel inkopers rond. Ook over de woensdag en donderdag, traditiegetrouw de wat rustiger dagen, hadden de meeste deelnemers weinig reden tot klagen, zo blijkt uit een rondgang van de redactie van Wonen360, die alle Nederlandse en Belgische standhouders op de foto zette.


Bekijk hier de fotoreportage die de redactie van Wonen360 maakte.

Met een duidelijke focus op zakendoen, inspiratie en netwerken biedt de beurs de internationale interieurwereld toegang tot de Europese meubelmarkt. De imm cologne vertegenwoordigt zo'n beetje het volledige spectrum van producten en diensten in de branche, van innovatieve inrichtingsoplossingen van opkomende start-ups tot hoogwaardige ontwerpen van gevestigde marktleiders.

Zoals gezegd beleefden de meeste Nederlandse en Belgische exposanten een 'topweek'. Tim Kloks van Kendix (De Ploeg): "Maandag was een megadag. We zijn met zes man continue bezig geweest."

"Op de tweede dag (maandag, red.) zagen we een invasie van Nederlanders", vertelt Inge van de Goor van Jess. "Dinsdag hebben we vooral veel Duitsers over de vloer gehad."


Bekijk hier de fotoreportage die Wonen360 maakte.

"De kwaliteit van de bezoekers is heel hoog", vindt Geert Eikelboom van Carpet Creation. "We hebben veel orders geschreven en veel internationale klanten mogen ontvangen. Leuk om iedereen weer te zien, want het is toch people business."
"Dat de Italianen er niet zijn, is dat slecht voor ons?", haakt partner Henny Remeijer in. "Bezoekers hebben nu meer tijd voor ons. Ik denk dat wij ervan hebben geprofiteerd."

Antal Nemeth van Leolux: "We wisten vooraf niet wat ons te wachten stond, maar het is meer dan 100% meegevallen. Als je de kranten mag geloven, is het allemaal ellende. Wij hebben onze collectie afgestemd op wat werkt en waar we goed in zijn, zoals een bankenprogramma waarbij rijke details, visuele zachtheid en ultiem comfort centraal staan."


Bekijk hier de fotoreportage die Wonen360 maakte.

Ook bij bert plantagie werden goede zaken gedaan. Volgens Sandra Troost ging het als een raket. "Zondag en maandag was het volle bak. We zijn zelfs tot 8 uur 's avonds doorgegaan. Ook de dagen daarna zijn we goed bezig geweest."

"Wij hebben veel internationaal publiek over de vloer gekregen", zegt Luuk Zijlstra van Zijlstra kleinmeubelen & verlichting. "Ook wij hadden vooraf onze twijfels, vooral omdat een aantal collega's er niet waren. We hadden een kleinere showroom dan anders waarin we alle nieuwigheden (173 in getal) hebben gepresenteerd. Achteraf gezien hadden we 'gewoon' een grotere stand moeten betrekken, want de beurs was buitengewoon succesvol."

"Maandag hingen de benen buiten", zegt Margot Romeijn van Maxfurn. "We zijn heel blij over het verloop van imm. We stonden op MOW voor de eerste keer in Duitsland, we hebben 'iedereen' terug zien komen. Ook uit de UK, Ierland en Schotland hebben we veel bezoek gehad."

"Ook voor ons heeft imm goed uitgepakt", vertelt Jeffrey Koster van meubelindustrie Het Anker. "We hebben een mooie beurs achter de rug."



Trends
Wat hebben we als redactie van Wonen360 opgemerkt met betrekking tot trends? In de eerste plaats: (nog) meer kleur! Vooral ook in meubels, zelfs in de basis of op poten. Olijfgroen en donkerrood c.q. paars waren min of meer de dominante kleuren. Niettemin blijven neutrale tinten populair, maar er wordt vooral gekozen voor lichte kleuren zoals taupe en beige in plaats van grijstinten. Verder minder ronde vormen en iets meer strakke lijnen. Duurzaamheid blijft in alles topprioriteit.


Bekijk hier de fotoreportage die Wonen360 maakte.

Meer informatie:
imm cologne
www.imm-cologne.com

Gerelateerde artikelen → Zie meer