Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Negen Nederlandse meubelmerken werkten samen:

"Alleen maar blije mensen gezien"

Tijdens de Internationale Meubelbeurs imm cologne presenteerden negen Nederlandse meubelmerken zich op één gemeenschappelijk platform. Artifort, De Ploeg, Hollands Licht, Label Vandenberg, Longbarn, Metaform, Montis, Pilat&Pilat en Pode sloegen de handen ineen om het concept van vak- en consumentenbeurzen op een duurzamere manier in te vullen en bovenal bezoekers een nieuwe, verrassende beleving te bieden. Die opzet lijkt meer dan geslaagd, zoals verschillende standhouders bevestigen met positieve reacties en resultaten.


Claire Declemy van Label Vandenberg (in zwarte kledij) in gesprek met bezoekers.

"Als Nederlandse meubelmerken hebben we elkaar op deze manier mooi kunnen versterken. Goed ook dat we het Nederlands erfgoed op deze wijze kunnen bewaren", zegt Frank van Gemert van Montis.
"De Nederlanders laten het hier samen zien. Deze cohesie van verschillende merken werkt versterkend", vult Kees Tol van Artifort aan. "Na een mooie zondag hebben we met z'n allen een zeer drukke maandag beleefd.
"Maandag was inderdaad een totale gekkenhuis. Ze stonden in de file voor onze stands", zegt Antal Nemeth van Leolux. "We hebben alleen maar blije mensen gezien. Onze vertegenwoordigers hebben hun pennen leeggeschreven."

De negen interieurmerken presenteerden zich tijdens imm 2024 op een gemeenschappelijk platform in Hal 3.2. Met deze gezamenlijke deelname wilden de merken op een nieuwe manier invulling geven aan hun beursdeelnames. Door faciliteiten en ruimte te delen, werden materialen en kosten efficiënter ingezet, met alle voordelen die daarbij komen kijken. Het presentatieconcept werd ontwikkeld in samenwerking met de Eindhovense designstudio Raw Color en gesteund door de organisatie van imm. Gezien het grote succes is de kans groot dat deze gezamenlijke presenatie in de Kölnmesse in Keulen op de komende editie een vervolg krijgt.