Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Hornbach-jingle behoort tot de meest iconische sound-logo's van Nederland

'Yippiejajajippiejippiejee'. Bij veel mensen zal er direct een belletje gaan rinkelen. De slogan van Hornbach behoort volgens onderzoek tot de meest iconische sound-logo's van Nederland. Afgelopen september heeft Unravel Research in samenwerking met Byron Sharp en Niels van TAMBR onderzocht welke sound-logo’s en jingles het meest iconisch zijn.


Klik op de foto om te vergroten.

De sound assets van Kruidvat, Douwe Egberts en Albert Heijn komen als sterkste uit de bus. Evenals die van Hornbach, Netflix en Jumbo zijn deze zowel heel herkenbaar als uniek. Met andere woorden, de sound assets van deze merken nemen een belangrijke plaats in de mentale beschikbaarheid van mensen.


Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer