Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Nijwie Furniture blikt terug op het afgelopen jaar

''De marge overeind houden is een steeds terugkerende uitdaging''

Aan het einde van het jaar blikken we met enkele ondernemers terug op het afgelopen jaar, en wat ze verwachten van het komende jaar. Deze keer is André Idema aan het woord, hoofd binnendienst bij Nijwie Furniture.

Hoe blikken jullie met Nijwie Furniture terug op het afgelopen jaar?
''Het afgelopen jaar was een wisselvallig jaar, toch sluiten we dadelijk af met een positief gevoel! De consument in Nederland had minder te besteden, zo leek, waardoor onze klanten voorzichtiger waren met het inkopen van nieuwe collecties.

Tijdens de meubelbeurs in Brussel, afgelopen november, is er heel positief gereageerd op de nieuwe collecties die wij brachten. Dat geeft een positief beeld voor 2024, de winkeliers gaan weer gas geven! Internationaal een wat typische situatie: in Duitsland bleek de economie wat problematisch, maar in andere west Europese landen zagen we juist een degelijke groei.''

Wat waren absolute hoogtepunten?
''Achter de schermen zijn we dit jaar bezig geweest om onze informatievoorziening naar de winkelier te verbeteren. De traditionele winkels zijn onze stabiele basis maar het aantal webshops in de meubelbranche zien wij groeien. Dit zijn webshops van zowel de traditionele klanten alsook van meer online werkende nieuwkomers. De consument veranderd, daarmee ook de vraag van de winkelier, er wordt op voorhand steeds meer informatie gevraagd. Wij moeten meer doen om onze klanten te ontzorgen. Daarom is het updaten van onze data en productfotografie, welke we in eigen huis doen, voor ons prioriteit geweest dit jaar.

We hebben de wensen vragen van onze klant geïnventariseerd, in kaart gebracht en vervolgens deze data aangepast of toegevoegd in ons ERP systeem. Nu kunnen we onze data goed door zetten naar onze klanten. Zo zijn wij onder andere ook in zee gegaan met het platform Droppery. Deze samenwerking draait nu naar tevredenheid, waardoor wij onze klanten weer beter kunnen ontzorgen.''

Welke uitdagingen kwamen jullie tegen en hoe zijn jullie hiermee omgegaan?
''De marge overeind houden is een steeds terugkerende uitdaging. De verkoop prijzen op een aantrekkelijk niveau stabiel houden, ondanks stijgende kosten. De kunst is een gedegen product te leveren tegen een betaalbare prijs met een goede marge voor de winkelier.

Dit is niet makkelijk, containerkosten zijn weliswaar weer op normaal niveau, maar er spelen echter vele andere factoren die prijzen omhoog stuwen. Denk alleen al aan transportkosten van de binnenlandse- en exportvrachten. Toch zijn wij in staat geweest om diverse prijzen te verlagen en doorlopende acties te introduceren in de vorm van Sale artikelen op onze website.''

Wat verwachten jullie van 2024?
''Wij zien uit naar 2024 en verwachten dat de consument, ondanks de aanhoudende onzekere economische situatie, de weg naar de winkel blijft vinden. Wij verwachten een stabiel jaar met een groei in de tweede helft van 2024.

Wij hebben ook een ruime plus geprognotiseerd en daar onze target en budgetten op ingezet. Wij zijn zelf namelijk al wel enthousiast over 2024 en zijn al weer volop bezig met onder andere nieuwe productontwikkeling.

Na beurs- en leveranciers bezoeken zijn we zeer geïnspireerd. Wij zijn van plan om onze collecties sneller te wisselen. Dit zullen we komend jaar al geleidelijk doorvoeren. Een eerste moment zal tijdens de vertrouwde huisshow in het voorjaar van 2024 zijn. Niet zoals men van ons gewend is in Druten, maar in onze eigen, geheel vernieuwde showroom in Almelo.

Ook zoeken wij een extra accountmanager om deze doelstellingen te kunnen behalen. De vacature is hier terug te vinden.''

Meer informatie:
Nijwie Furniture
info@nijwie.nl
www.nijwie.nl