Marketingbeslissers in de retailsector zien AI, gepersonaliseerde marketing en social media-integratie als belangrijkste en meest veelbelovende trends en ontwikkeling in retailmarketing. In het verlengde daarvan wordt het verbeteren van klantervaringen als belangrijkste voordeel van digitalisering beschouwd. Daarbij wordt onderkend dat verregaande automatisering op basis van (real time) data noodzakelijk is om sneller en beter in te spelen op consumentgedrag.
Onderzoek door motivaction
Bovenstaande conclusie vloeit voort uit een onderzoek van Motivaction onder beleidsmakers in de retailsector. In dit onderzoek, geïnitieerd door Linx IT Solutions, zijn eindverantwoordelijken in marketing en algemeen directeuren bevraagd op hun visie op de digitalisering van retailmarketing, op hun ervaringen met de effecten van digitalisering, welke trends zij voorzien en welke gevolgen dat heeft voor beslissingen in het marketingbeleid.
Daarnaast is de onderzoeksdoelgroep ook bevraagd op de manier waarop digitalisering van invloed is op de media-inzet en welke ontwikkelingen op dat gebied perspectief bieden, waarbij specifiek onderzoek is gedaan naar de in toenemende mate toepassing van de digitale folder. Inmiddels maakt de helft van de organisaties waarbij de ondervraagde beleidsmakers betrokken zijn gebruik van deze digitale technologie; wat motiveert deze organisaties en welke drempels houden anderen tegen?
Resultaten beschikbaar als whitepaper
De resultaten van het onderzoek zijn vastgelegd in het whitepaper ‘Digitale transformatie in retail. Een zaak van expertise en kwaliteit’. Naast een uitgebreide toelichting over de invloed van AI op retailcommunicatie en de manier waarop AI een rol speelt in bovenvermelde onderzoeksresultaten wordt er ook een helder beeld geschetst van de actuele inzet van technologie en worden de grootste uitdagingen van verdere digitalisering benoemd.
Het volledige whitepaper is als download beschikbaar op de website van Linx IT.
Meer informatie:
Linx IT Solutions
Pampuslaan 76-82
1382 JR Weesp
+ 31 294 465 000
info@linx-itsolutions.nl
www.linx-it.com
Abonneren
Vacatures
- Accountmanager Oost Nederland | Cedeko
- Marketeer - vakevents InCoDa & Trendz | Easyfairs Nederland
- Filiaalmanager Wilrijk | Plinten en Profielen Centrale
- Sales Manager (M/V) (regio Vlaanderen) | Dutch Wall Decor
- Commercieel Technisch Adviseur | F. Ball and Co. Ltd
- Commercieel administratief medewerker | Cobra Art Company
- Commercieel medewerker buitendienst regio Zuid (M/V) (regio Brussel & Wallonië) | interstil Benelux
- Assistant Category Manager | Rogon Products
Weer
De impact van AI op retailcommunicatie
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-12-01 Comafin Groep sluit partnership met Nobel Capital Partners
- 2023-12-01 Inspirerende Retailtour door Parijs met Carin Frijters van RetailTheater
- 2023-12-01 'Nieuwe samenwerking tilt duurzaam transport naar topniveau'
- 2023-12-01 45 jaar geleden opende IKEA eerste winkel in Nederland
- 2023-12-01 25 jaar verbonden aan Doelbeek Interieur
- 2023-12-01 Ketendoorbraakproject circulair plaatmateriaal goedgekeurd
- 2023-12-01 In 2024 past de wereldeconomie zich aan een nieuwe realiteit aan
- 2023-12-01 Jaga als eerste afgiftesysteem in de Nationale Milieudatabase
- 2023-12-01 Negen Nederlandse bedrijven samen op IMM in inspiratiepaviljoen ‘Verweven in Design’
- 2023-11-30 ING: economie terug naar bescheiden groei
- 2023-11-30 Europees Parlement stemt voor 'recht op reparatie'
- 2023-11-30 Nieuwe cao voor doe-het-zelfmedewerkers
- 2023-11-30 5 procent meer passanten in de winkelstraten
- 2023-11-30 Trends en innovaties op imm cologne 2024
- 2023-11-29 Ex-Xenos topvrouw aan het roer bij retailketens Leen Bakker en Kwantum
- 2023-11-29 IKEA raakt Chief Digital Officer kwijt aan C&A