Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
De Interieur Club Podcast in november:

'PAN Amsterdam, interieur- of productontwerp, gordijnen en Instagram vs TikTok'

In november brengt De Interieur Club hun honderdste podcast uit. "Wat is de tijd hard gegaan en wat hebben wij al mooie verhalen mogen vertellen in onze wekelijkse podcast. Inmiddels zitten wij in het derde seizoen en om deze mijlpaal te vieren mogen wij kaarten weggeven voor de interieurdag op PAN Amsterdam, dé jaarlijkse kunstbeurs in de RAI", aldus de De Interieur Club.

Op vrijdag 24 november is het namelijk de interieurdag op PAN Amsterdam met een programma voor interieurprofessionals. Al 35 jaar tonen kunsthandelaren, antiquairs en galeriehouders er hun beste stukken op het gebied van kunst, antiek en design. Wil jij kunst beter toepassen in je interieurprojecten? Kom dan op vrijdag 24 november naar PAN Amsterdam, check hier het programma en regel je gratis ticket.



Dit zijn de gasten en onderwerpen in de maand november in De Interieur Club Podcast:

Maandag 6 november (#100)
PAN Amsterdam, wat is er dit jaar te zien op deze kunstbeurs?
In de honderdste podcast staat de jaarlijkse kunstbeurs PAN Amsterdam in RAI Amsterdam centraal. Waarom is het interessant voor interieurprofessionals om hier naar toe te gaan? En wat kunnen wij verwachten dit jaar van deze kunstbeurs? Te gast bij Mark Timo zijn Margitte Verwoerdt namens PAN en twee exposanten Pien Rademakers van Rademakers Gallery en Krista van Oudheusden van AtKris Studio.

Margitte Verwoerdt is kunstadviseur en Manager programmering, samenwerkingen en events voor PAN Amsterdam. Als kunsthistorica heeft Margitte 15 jaar ervaring opgedaan in de kunstmarkt bij galeries, kunsthandels en veilinghuizen en adviseert zij particulieren en bedrijven met de aan- en verkoop en het taxeren van kunst. Ook verbindt zij kunstenaars aan bedrijven voor speciale opdrachten of treedt ze op als curator. Sinds 3 jaar is zij hiernaast verantwoordelijk voor het creëren van de uitgebreide programmering van de PAN Podium talks, waar uiteenlopende thema's aan bod komen en het aantrekken van nieuwe samenwerkingen & sponsorships.

De tweede gast in deze podcast is Pien Rademakers. Met Rademakers Gallery staat ze ook dit jaar weer op PAN Amsterdam. De gallery is in 2007 opgericht door kunsthistorica Pien Rademakers. De galerie is gespecialiseerd in hedendaagse kunstwerken van opkomende en gerenommeerde kunstenaars op het snijvlak van kunst, fotografie, mode en design. Daarnaast staat Rademakers Gallery kunstliefhebbers en verzamelaars met raad en daad terzijde en presenteert zij haar kunstenaars als creatief agentschap, waardoor het mogelijk is om een werk in opdracht te bestellen.

Krista van Oudheusden maakt met AtKris Studio haar debuut op de PAN. AtKris Studio is een snelgroeiend bedrijf in vintage design meubelen dat internationaal opereert. "Het vinden van de beste vintage design meubelen voor jou, dat is waar wij goed in zijn." AtKris Studio is een vintage designgalerie die zich richt op de inkoop van designmeubilair uit de 20e eeuw.

Maandag 13 november (#101)
De overeenkomsten tussen interieurontwerp en productontwerp
Te gast zijn ontwerper Lars Snellaars en Maico Phennickx van Satelliet. In de podcast leggen ze de link tussen interieurontwerp en productdesign. Hoe komt de keuze van meubilair tot stand komt? Waarom heeft Lars in een aantal projecten de stap genomen om specifiek meubilair te ontwerpen?

Lars Snellaars is een ontwerper die het liefst stoelen ontwerpt. Waarom? Omdat het volgens hem een vorm van ‘pure architectuur’ is. “Een stoel is één van de moeilijkste dingen, maar daarom ook het mooiste product om te tekenen.” Voor Satelliet ontwierp hij de Circl: een ogenschijnlijk eenvoudig ontwerp, maar laat schijn je niet bedriegen.

Maico Pheninckx is Creative Consultant bij Satelliet. Hij is de contactpersoon voor interieurprofessionals bij Satelliet. Satelliet Originals is een merk van Satelliet hospitality furniture en is ontstaan vanuit de behoefte om een Europees meubelmerk met eigenheid te creëren. Het merk staat voor kracht, diversiteit, eigenheid en lef met een touch of hospitality. Met de Originals collectie wil Satelliet een bijdrage leveren aan onderscheidende hospitality interieurs.

Maandag 20 november (#102)
Tips voor het beter toepassen van gordijnen
Te gast zijn Wilhelmine van Aerssen en Maurice Winkel van Gordijnen.nl. Hoe pas je gordijnen goed toe? En was zijn zaken die vaak mis gaan? In deze podcast geven de gasten tips om gordijnen beter toe te passen in je interieurontwerpen.

Wilhelmine van Aerssen is agent voor Nederland van toonaangevende merken op het gebied van interieurstoffen, behang, meubels, verlichting en accessoires. Haar bedrijf is opgericht in 1981 en uitgegroeid tot een van de belangrijkste agentschappen van Nederland.

Maurice Winkel is de oprichter van Gordijnen.nl. Met zijn interieurbedrijf trekt hij de wereld van de raamdecoratie uit het stof. Met een team van vakkundige adviseurs, een frisse collectie en een glasheldere website maken ze de wereld van raamdecoratie weer transparant. Volledige ontzorging voor een 'online' prijs. Gordijnen.nl, ook heel geschikt voor samenwerkingen met interieurprofessionals.

Maandag 27 november (#103)
Tiktok vs Instagram, hoe bouw je een succesvol kanaal?

De laatste maandag host Gertrude van den Brink weer een interieurmarketing podcast. Dit keer over de meest populaire social media kanalen Tiktok en Instagram. Succesvol worden via social media, is dat echt mogelijk? In deze podcast hoor je hoe onze gast Astrid Leinweber dat gedaan hebben.

Astrid Leinweber is de oprichter van Casa Leinweber en Studio Casa Leinweber. Haar verhaal begon met de bouw van haar eigen woning, waar ze dit proces documenteerde en deelde via verschillende sociale mediakanalen. Dit bleek al snel een groot succes te zijn, en Astrid heeft zichzelf gevestigd als een van de toonaangevende interieur-influencers op Instagram.

Astrid heeft in een korte tijd haar Instagram account laten groeien naar bijna 300k volgers en haar TikTok account naar bijna 40k volgers. Hoe heeft zij dat gedaan? Hoe zorgt Astrid dat haar content soms een miljoen views hebben? Hoeveel tijd steekt Astrid hierin? In deze podcast legt ze uit hoe ze een succesvol Instagram- en Tiktokkanaal heeft gebouwd.

Heb jij alle podcastafleveringen in oktober al beluisterd? Dit waren de gasten en onderwerpen vorige maand. Luister hier via Spotify, Apple of Podimo Podcast.

Meer informatie:
De Interieur Club
www.deinterieurclub.com

Publicatiedatum: