Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Volgende generatie dient zich aan bij Peri Living

"Het is een voorrecht dat we op een rijdende trein konden springen"

Al bijna drie decennia lang voorziet Peri Living in woondecoraties, zoals vazen, olielampen en diverse andere accessoires. Deze groothandelaar uit Oosterhout heeft zich gespecialiseerd in keramiek en glas en is sinds 1994 een vaste waarde in de woondecoratie-industrie. Het is een echt familiebedrijf. Dit jaar is het geheel overgenomen door de volgende generatie.

Malu en Sandra Verwijmeren, de zussen achter Peri Living, hebben de fakkel overgenomen van hun ouders, Cees en Hettie Verwijmeren, de oprichters van het bedrijf. Terwijl Malu haar weg naar het familiebedrijf vond na een carrière in de bankwereld, bracht ze waardevolle ervaring en een frisse blik met zich mee. Sandra was al langer werkzaam voor Peri Living en is heel trots dit nu samen met haar zus te mogen doen. "We zijn een goed team. We kunnen ontzettende tegenpolen zijn maar anderzijds ook compleet op één lijn liggen en zijn er geen verdere woorden nodig."


Malu en Sandra Verwijmeren, eigenaren van Peri Living, tijdens de afgelopen editie van Maison&Objet Paris.

Rijdende trein
Malu deelt haar perspectief: "Wat onze ouders hebben neergezet is fantastisch. We hebben het voorrecht dat we op een rijdende trein konden springen", trapt Malu af. Het is nu aan de nieuwe generatie om een stempel op het bedrijf te drukken. "We willen onze eigen ideeën en visie in de bedrijfsvoering implementeren. Zo hebben we gesleuteld aan de huisstijl, het logo en de bedrijfsvoering, want Peri Living is nu ons eigen kindje geworden."

Focus op eigen design
Een van de veranderingen binnen Peri Living is dat ze van traditionele importeur verschuiven naar een bedrijf dat sterk de nadruk legt op design. "Ongeveer 80% van het assortiment is nu gebaseerd op eigen ontwerpen, in tegenstelling tot de vroegere 20%", legt Sandra uit. "Uniek design waarmee een retailer zich kan onderscheiden van de rest. Winkeliers die bij ons passen zijn bereid om te investeren in zulke hoogwaardige producten."

Peri Living werkt samen met fabrieken in Azië die exclusief voor hen produceren. Alles wordt met de hand gemaakt, wat bijdraagt aan de 'echtheid' van de producten. "Hoewel we ons richten op het hogere segment, blijven we vastbesloten om de producten toegankelijk te houden voor een breed publiek. Hier proberen we constant de balans tussen te vinden."



Met de paplepel ingegoten
Het ontwerpwerk nemen de nieuwe eigenaren zelf voor hun rekening. Een voorbeeld hiervan is de Snoepjes Vaas, een co-creatie van Sandra en Malu. Allebei zijn ze opgegroeid in het bedrijf, dus interieur is hen met de paplepel ingegoten. "Creativiteit kan je niet leren, technieken wel. Ik merk dat we steeds beter worden in het ontwerpen van bijzondere modellen", vertelt Malu. "Goed om ideeën te ventileren bij elkaar. Waar het bij de ene stopt, gaat het bij de andere verder", vult Sandra aan.

Veranderende rol
Door de veranderende markt transformeert Peri Living steeds meer van een traditionele groothandel, die enkel dozen schuift, in een bedrijf met een faciliterende rol. "We komen steeds vaker in contact met de consument. Bijvoorbeeld door social media. Zelf zullen we niet de B2C-markt betreden, maar we kunnen consumenten wel begeleiden naar onze dealers. Op deze manier krijgen we een faciliterende rol. We willen niet afwachten en deze taak op ons nemen", aldus Malu.

Sandra voegt toe: "We willen fungeren als het smeermiddel van de keten, zodat iedereen optimaal kan profiteren. Meedenken met de fabrikant, retailer en consument." Om klanten en consumenten nog beter van dienst te zijn, zal de website van Peri Living een upgrade krijgen.

Eindeloze kansen
Er liggen volgens Sandra en Malu nog veel kansen voor Peri Living. Niet alleen in het buitenland, waar aardig aan de weg getimmerd wordt, ook in Nederland kan marktaandeel gewonnen worden. "Ondanks dat de economische omstandigheden uitdagend zijn, zien we nog steeds een mooie groei van ons bedrijf. In Nederland ontstaan steeds meer conceptstores, die je in Frankrijk al langer tegenkomt. Denk aan kledingwinkels en restaurants die ook een interieurhoek hebben. Ons assortiment komt hier goed tot zijn recht."

Vandaar dat Peri Living in januari weer terug te vinden is op de Parijse beursvloer tijdens Maison&Objet. Hier wordt zowel de nationale als de internationale markt aangesproken. Afgelopen editie maakte het interieurbedrijf haar debuut op de vakbeurs. Na een succesvolle vuurdoop werd ervoor gekozen om terug te keren.

Meer informatie:
Peri Living BV
Energieweg 30A
4906 CG Oosterhout
+31 (0)162 687 173
[email protected]
www.peri-living.com