Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Oproep Jolan de Jong: "Dringend behoefte aan innovatie en unieke visies"

'Loop eens over een paar meubelboulevards in Nederland; overal zie je hetzelfde'

In een tijd waarin de meubelindustrie lijkt te stagneren in een eindeloze herhaling van dezelfde ontwerpen en ideeën, is er behoefte aan frisse lucht en vernieuwing. Dat vindt althans Jolan de Jong, een doorgewinterde veteraan in de meubelbranche met 45 jaar ervaring. De laatste 25 jaar is hij actief geweest in model ontwikkeling, scourcing, inkoop, productie, begeleiding, advies en verkoop. Onlangs heeft hij zijn stem laten horen op LinkedIn. Zijn bericht is een oproep tot verandering, een zoektocht naar innovatie te midden van een zee van uniformiteit.


Jolan de Jong, veteraan in de meubelbranche met 45 jaar ervaring.
Foto ter illustratie.

Hij begint met een eenvoudige constatering: de meubelbranche is saai geworden. "Als je een wandeling maakt over de meubelboulevards in Nederland, word je getroffen door de uniformiteit die overal heerst. Het lijkt wel alsof alle ontwerpen, ideeën en smaken zijn gekopieerd van elkaar, waardoor er weinig ruimte is voor echte innovatie. Het is een cyclus van herhaling, waarbij elke kopie een nog slechtere kopie lijkt te zijn."

Jolan is niet bang om zijn jarenlange ervaring en inzicht in de branche te delen. Hij wijst op het feit dat er te veel meubelshowrooms zijn in Nederland, wat het nog moeilijker maakt om unieke stukken te vinden. "En dan zijn er nog de folders die allemaal hetzelfde lijken, met prijzenslagen die niets nieuws te bieden hebben."

Een van de meest opvallende punten in zijn betoog is de kritiek op inkooporganisaties. Jolan vraagt zich af waarom mensen lid zouden worden van dergelijke organisaties die, naar zijn mening, gebrek aan inspiratie tonen. Hij spoort ondernemers aan om zelf in te kopen, hun eigen visie te omarmen en hun creativiteit de vrije loop te laten.

De kern van zijn boodschap is duidelijk: de meubelbranche heeft dringend behoefte aan innovatie en unieke visies. In een wereld waarin uniformiteit de overhand lijkt te hebben, roept hij op tot verandering en moedigt hij professionals aan om wakker te worden en hun eigen visies te ontwikkelen.

Na 45 jaar in de branche te hebben gewerkt, heeft De Jong alles wel gezien. Maar dat weerhoudt hem er niet van om hoopvol te zijn over de toekomst. Hij kijkt zelfs uit naar een reis naar Brussel in de hoop iets nieuws te ontdekken of te zien, hoewel hij toegeeft bang te zijn voor een teleurstelling.

Reageren? Mail naar [email protected]

Meer informatie
Jolan de Jong
0031(0) 58829827
[email protected]

Publicatiedatum: