Intergamma, de organisatie achter de bekende doe-het-zelf-winkelformules GAMMA en Karwei, slaat een nieuwe koers in om duurzaamheid te bevorderen. Met een innovatieve aanpak moet de organisatie naar een hoger niveau tillen. Deze nieuwe strategie omvat onder andere de introductie van een duurzaamheidslogo, een toekomstgericht assortiment van milieuvriendelijke producten, verantwoord inkoopbeleid, klantenvoorlichting, en duidelijke richtlijnen en doelstellingen.
Intergamma werkt bovendien samen met SMK en de voorlichtingsorganisatie Milieu Centraal om duurzaamheidsclaims te valideren en verdere stappen te zetten. Vanaf oktober wordt het nieuwe "Intergamma Duurzamere Keuze"-logo geïntroduceerd, waarmee de nadruk wordt gelegd op milieuvriendelijkere producten.
Margreeth Pape, Director Sustainability, licht toe: “Als nummer één op de doe-het-zelfmarkt in Nederland en België, beseft Intergamma dat de productieketens, producten en grondstoffen van zichzelf niet duurzaam zijn. Dat schuurt, figuurlijk in dit geval. Daarom willen we deze uitdaging graag aangaan, en hierbij willen we graag een voortrekkersrol nemen.”
Meer informatie:
Intergamma
www.intergamma.nl