Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Nieuw label Muundo van PR Living maakt een voortvarende start

"Het geeft ons de drive om begin volgend jaar weer een nieuwe collectie te lanceren"

Op Design Nation toonden Louis en Thibault Rogiers, de derde generatie van het Belgische familiebedrijf PR Living, de volledige tafelcollectie van het nieuwe merk Muundo. Het label werd eerder dit jaar gelanceerd. Volgens de broers maakt het nieuwe meubilair een voortvarende start. "Het gaat zeer goed, boven alle verwachtingen. We zijn dan ook heel tevreden", zegt een blije Thibault op de beurs in Kortrijk.


Louis en Thibault Rogiers (rechts) op vakbeurs Design Nation.

De Vlaamse meubelfabrikant verrast eerder dit jaar de interieurwereld met het nieuwe label Muundo. Kartrekkers van dit project zijn vader Jean Paul en zoon Thibault Rogiers, die samen met de designer Cas Moor het concept uitwerkten.
Muundo is een organisch product, waarmee wordt ingespeeld op de natuur. Niet alleen qua kleuren en organische vormen, ook met de textuur. Het is collectie gecreƫerd met de hand die een bepaalde textuur heeft waarvan je de zachtheid voelt. Het materiaal dat gebruikt wordt heet Mortex, een samenstelling van mineralen, kalk en mortel.

Omdat elke tafel met de hand gemaakt wordt, is ook elk meubelstuk anders. De gebogen en ronde details met zijn imperfecte oppervlakteafwerking moet volgens de broers gezien worden als een eerbetoon aan de natuur. De schoonheid wordt in elke tafel weerspiegeld door zijn zachte en organische vormen.

Vijf collecties
Op Design Nation werd een greep getoond uit de vijf verschillende collecties die zowel in- als outdoor te gebruiken zijn, te weten: Maana, Usoo, Haaki, Laini en Zuri. Bezoekers konden daardoor het volledige gamma bezichtigen.

Zoals gezegd loopt de verkoop als een trein. "Als je een nieuwe collectie lanceert heb je vooraf bepaalde verwachtingen", vertelt Thibault. "Je weet nooit helemaal zeker hoe de reacties zullen zijn. Maar we zijn heel tevreden over hoe het nu gaat. Het geeft ons de drive om begin volgend jaar weer een nieuwe collectie te lanceren. Zo gauw het concept 100% rond is - het moet top zijn, anders doen we het niet - treden we ermee buiten. We zijn er al twee jaar mee bezig."

Merkbekendheid
Over het verloop op Design Nation zijn de broers eveneens tevreden. Louis Rogiers: "We staan hier om te werken aan ons merkbekendheid. Daarnaast wonen we op nog geen 15 kilometer van Kortrijk Xpo, dus ja, dan mag je hier niet ontbreken. De regio is sowieso sterk vertegenwoordigd. Daarnaast spreekt de scenografie met gordijnen, waardoor alle showrooms er min of meer hetzelfde uitzien, me ook erg aan. Ik vind het een mooi gegeven", besluit Louis.

Bekijk hier de fotoreportage van Design Nation 2023.

Meer informatie:
Muundo
www.muundo.be

PR Living
www.pr-living.com