Waar veel retailers het zwaar hebben, gaat het kringlooporganisatie Het Goed juist voor de wind. Steeds meer mensen weten één van de 30 kringloopwarenhuizen te vinden. Ook is Het Goed genomineerd voor de ABN Amro Sustainable Retailer of the Year 2023-2024. Commercieel directeur Elles Kempers gaat in gesprek met de bank: "We zien dat er een gedragsverandering plaatsvindt. Tweedehands is het nieuwe nieuw."
Kempers heeft een traditionele retail achtergrond. Met de overstap naar Het Goed maakte ze zeven jaar geleden een bewuste keuze om het anders te doen. “Er zijn al zoveel spullen. Waarom zijn we nog steeds meer aan het produceren, terwijl we juist minder moeten kopen en producten langer moeten gebruiken? Bij Het Goed willen we zoveel mogelijk spullen een tweede leven geven. Daarnaast bieden we mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een kans om waardevolle werkervaring op te doen. Onze missie is werk maken door hergebruik. Deze combinatie van circulair en inclusief retailen is uniek en onze dagelijkse uitdaging.”
Lees hier het complete interview.