Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

MediaMarkt gaat concurrentie aan met bol

MediaMarkt Nederland komt met een eigen marktplaats in het eerste kwartaal van 2024, een uitdaging voor bol, voorheen bol.com. Externe verkopers kunnen producten aanbieden die MediaMarkt niet voert, waarmee de klant centraal komt te staan.



Het bedrijf, eigendom van Ceconomy samen met Saturn, heeft al succesvolle marktplaatsen in Oostenrijk, Duitsland en Spanje en breidt dit concept uit naar Nederland. Deze stap vergroot MediaMarkts schaalgrootte en trekt topmerken aan, met een percentage van de verkoopprijs als inkomsten.

MediaMarkt wil dat over vijf jaar de helft van de omzet in de elektronicabranche uit online verkoop komt. Momenteel is dat 33% in Nederland. De marktplaats biedt specialistische producten aan, zoals gamingartikelen, die klanten in de winkels kunnen ophalen of retourneren.

Naast de marktplaats opent MediaMarkt 10 tot 15 kleinere winkels in voormalige BCC-locaties in kleinere steden en dorpskernen, dichter bij de klanten.

Meer informatie:
MediaMarkt
www.mediamarkt.nl

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer