MediaMarkt Nederland komt met een eigen marktplaats in het eerste kwartaal van 2024, een uitdaging voor bol, voorheen bol.com. Externe verkopers kunnen producten aanbieden die MediaMarkt niet voert, waarmee de klant centraal komt te staan.
Het bedrijf, eigendom van Ceconomy samen met Saturn, heeft al succesvolle marktplaatsen in Oostenrijk, Duitsland en Spanje en breidt dit concept uit naar Nederland. Deze stap vergroot MediaMarkts schaalgrootte en trekt topmerken aan, met een percentage van de verkoopprijs als inkomsten.
MediaMarkt wil dat over vijf jaar de helft van de omzet in de elektronicabranche uit online verkoop komt. Momenteel is dat 33% in Nederland. De marktplaats biedt specialistische producten aan, zoals gamingartikelen, die klanten in de winkels kunnen ophalen of retourneren.
Naast de marktplaats opent MediaMarkt 10 tot 15 kleinere winkels in voormalige BCC-locaties in kleinere steden en dorpskernen, dichter bij de klanten.
Meer informatie:
MediaMarkt
www.mediamarkt.nl