Precies een jaar geleden liepen Raymond Klein (Livingfurn) en Marco Mulder (Droppery) elkaar tegen het lijf in de Brusselse beurshallen. Al snel werd het duidelijk dat de twee ondernemingen die zij vertegenwoordigen iets voor elkaar kunnen betekenen. Inmiddels zijn de meubelgroothandel en het softwarebedrijf met elkaar in zee gegaan én de eerste resultaten zichtbaar.
"Alles staat en is operationeel. Een reeks retailers is al on board en de eerste orders lopen binnen", vertelt Marco enthousiast. Hij is overduidelijk blij met de nieuwe samenwerking. "Persoonlijk vind ik de Brix-Collection van Livingfurn ook erg mooi. Ik had het wel geweten als ik zelf een winkel zou hebben. Een mooie kans voor retailers om de producten aan het assortiment toe te voegen via ons platform..."
Marco Mulder (Droppery) en Raymond Klein (Livingfurn).
Maar hoe ziet deze samenwerking er dan precies uit? Droppery helpt groothandels en fabrikanten met onder andere het verwerken van productdata, voorraadbeheer, orderverwerking en dropshippen. "Bij Livingfurn merken ze dat veel retailers kampen met product issues. Databases worden bijvoorbeeld nog aangeleverd in Excelbestanden of WeTransfer. Door middel van onze koppelingen wordt dit proces geautomatiseerd." Zo kunnen retailers de collecties van Livingfurn gemakkelijk toevoegen aan hun eigen assortiment. Tegelijkertijd krijgen ze realtime inzicht in de voorraad en levertijd van de meubelgroothandel.
Tevens biedt Livingfurn haar retailers de mogelijkheid om collecties te verkopen, die ze zelf niet op voorraad hebben. In dit geval worden de producten direct naar de consument verstuurd. Belangrijke kanttekening daarin volgens Raymond, Livingfurn is en blijft een groothandel, die enkel B2B verkoopt. "Omdat onze logistieke processen niet ingericht zijn op leveringen aan consumenten, ondersteund Droppery in naam van de retailer het logistieke proces. Droppery stuurt een partner langs die de uitlevering doet voor de retailer. Zo blijft het een B2B-proces."
Voor Livingfurn is Droppery dus een nieuw saleskanaal zonder extra handelingen. Toch is dit niet de voornaamste reden van het partnerschap. "In eerste instantie is het een service naar bestaande klanten. De grotere retailers waar zij al mee samenwerken gaan nu stap voor stap over op Droppery. Zo wordt het proces met Livingfurn geautomatiseerd", maakt Marco duidelijk. Dit is een wisselwerking. Livingfurn biedt de mogelijkheid aan haar klanten en Droppery zorgt voor de overdracht van de technische kennis.
Meer informatie:
Droppery
Vossiusstraat 20 2
1071 AD Amsterdam
020 210 1895
[email protected]
www.droppery.io
Livingfurn
Bemmelseweg 106H
6662 PE Elst
www.livingfurn.nl
Raymond Klein (commercieel directeur)
0642 60 66 64
[email protected]