Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

BCC is failliet maar wel ‘gewoon’ open. Wat betekent dit voor klanten?

Geen geld terugkrijgen voor een online bestelling. Garantie die ineens is komen te vervallen. Een normale winkel is BCC niet meer, sinds eind september het faillissement is uitgesproken, stelt BNNVARA.



Toch zijn de ruim 50 winkels nog ‘gewoon’ open en kun je op de site terecht om spullen te kopen. Het lijkt business as usual, maar dat is niet helemaal het geval. Volgens de curatoren vergroot dat de kans op een doorstart of verkoop.

Maar nu BCC feitelijk op de fles is, moet je als klant net wat beter opletten, want er zijn een paar valkuilen waar je niet in moet trappen. Joyce Donat van de Consumentenbond geeft praktische adviezen bij deze bijzondere situatie.

  • Koop iets dat op voorraad is, herroepingsrecht niet meer van kracht
  • Betaal met een creditcard
  • Geen reparaties maar
  • Garantie niet meer geboden

Lees hier de uitleg van Joyce Donat.

Publicatiedatum: