De periode na het overlijden van hun zes maanden oude dochter begon als een periode van verdriet. Samen met de oudste zoon van Woes en Pia Weinberg, vormt zij een tweeling. Tijdens het rouwproces besloten zij het roer om te gooien en samen te gaan ondernemen. Dit is het verhaal achter de Nederlandse designstudio Maison Deux, dat opgericht werd tijdens de Paris Design Week in 2016. "We hebben dit verlies positief willen vertalen naar een merk dat kleur brengt in de leefomgeving van ouder en kind."
Maison Deux is een eerbetoon aan de tweeling, vandaar de naam. "De eerste zeven jaar zijn een periode geweest van langzaam, maar met focus bouwen van een herkenbaar en onderscheidend (internationaal georiënteerd) merk", leggen Woes en Pia uit.
Woes en Pia Weinberg van de designstudio Maison Deux.
Uitgebreide collectie
Wat begon als een persoonlijke zoektocht naar positiviteit en betekenis, is uitgegroeid tot een compleet merk dat nu een breed scala aan producten aanbiedt, waaronder vloerkleden, dekens en kussens voor zowel volwassenen als kinderen. "Allen gemaakt van 100% Nieuw Zeelandse wol. Dit breiden we de komende jaren verder uit", maken Woes en Pia duidelijk. "Naast onze eigen collectie, werken we ook samen met Nijntje (Mercis) en Smiley." In 2024 zal de onderneming weer nieuwe internationale samenwerkingen lanceren.
Wat Maison Deux echt onderscheidt, zijn niet alleen de producten zelf, maar ook de samenwerkingen die ze hebben gesmeed. Maison Deux heeft samengewerkt met iconische merken zoals colette, Tinycottons, Nijntje & Vriendjes (Mercis) en Smiley®, wat heeft geleid tot unieke ontwerpen.
(Internationale) zichtbaarheid
Het succes van Maison Deux is mede te danken aan hun samenwerking met diverse distributeurs en agenten, waardoor de collectie internationaal toegankelijk is geworden. Ook op de vakbeurzen showUP, Ambiente en Maison&Objet was het label terug te vinden. "De reacties waren heel erg goed, we kijken erg uit om het merk verder uit bouwen met de weg die we zijn ingeslagen", vertellen de ondernemers.
Duurzaam merk
Duurzaamheid staat centraal in de toekomstplannen van Maison Deux. Ze zijn vastbesloten om een merk te bouwen dat bijdraagt aan een betere wereld. "Daarom werken we samen met organisaties zoals GoodWeave, Oekotex en Woolmark om ervoor te zorgen dat de producten voldoen aan de hoogste normen voor duurzaamheid en ethische productie." Tenslotte hebben Woes en Pia een duidelijk doel voor ogen: "De komende jaren verder bouwen aan een duurzaam merk. Minimalistisch met een knipoog."
Meer informatie:
Maison Deux
Lindewetering 7
1391 DA Abcoude
[email protected]
www.maisondeux.com