Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Van brancheadviseur Anna Hutten (INretail):

6 slimme verkooptips in tijden van prijsstijgingen

Het is je vast niet ontgaan. De prijzen zijn gestegen. Tijdens de coronacrisis vaarde de woonbranche aardig goed, maar inmiddels zorgen de hogere energieprijzen, politieke onrust en de nasleep van de pandemie voor duurdere producten. Het gevolg: de consument houdt de hand op de knip. Anna Hutten, brancheadviseur wonen van INretail, geeft advies in een blog voor Werk in de Winkel.



Tip 1: “Begin het gesprek. Laat die klant niet zomaar rondkijken. Die kan immers overal shoppen. Ontdek waarom hij/zij juist bij jóu binnenstapt.”

Tip 2: “Maak contact. Duik niet in je beeldscherm als er een klant rondloopt. Vooral de jongere generatie heeft hier last van, merk ik.”

Tip 3: “Inspireer de klant met de styling van de winkel én je online profiel. Met de juiste beleving kun je de klant opvoeden en meenemen.”

Tip 4: “Ontdek welke klant er voor je staat. Is die innovatief of behoudend? Wil die veiligheid of avontuur? Stel de juiste vragen.”

Tip 5: “Zorg dat het profiel van de winkel goed gepresenteerd wordt op CBW-erkend.”

Tip 6: “Onderzoek de diepere verlangens van de klant. Komt die voor een laminaatvloer? Think again! Hij/zij wil misschien een werkkamer met beleving.”

Publicatiedatum: