De internationaal beurs imm cologne biedt vier verschillende Circle-gebieden met gevarieerde inhoud en evenementformaten. Zoals de naam al aangeeft, worden de vier Circle-formaten verenigd door hun vorm en hun rol als verbindende elementen tussen spelers in de interieurindustrie. Hier zullen exposanten, ontwerpers, experts op specialistische gebieden, verenigingen en bezoekers samenkomen om nieuwe ideeën te ontwikkelen, inspiratie op te doen en hun kennis te verdiepen.
Circle Club, Café, Bistro en Bar
De Circle Club, Circle Café, Circle Bistro en Circle Bar zullen dienen als centrale ontmoetingsplaatsen waar deelnemers aan de beurs in een ontspannen sfeer kunnen netwerken, midden in de actie kunnen zijn op de beurs en kunnen genieten van drankjes en snacks. De meeste van deze Circles zullen ook een studio hebben, die programma's zal hosten, variërend van specialistische lezingen door gecureerde sprekers tot productpresentaties door exposanten. Deze aanbiedingen zullen deelnemers in staat stellen hun kennis van branche-relevante kwesties uit te breiden, inspiratie op te doen, hun expertise te presenteren en ideeën uit te wisselen.
Installation Circles
De Installation Circles zijn bedacht als compacte formaten die de grenzen tussen kunst en design vervagen en nieuwe perspectieven op interieurontwerp openen. Vier geselecteerde ontwerpers - die ook zullen dienen als juryleden voor de Pure Talents Contest 2024 - zullen installaties presenteren over de thema's "Sense of Surface", "Editions of Design", "Impact of Light" en "Welcome to Stay". De Installation Circles zullen inspiratie en discussie stimuleren, waardoor ze nieuwe hoogtepunten worden voor iedereen die de beurs bezoekt.
Brand Circles
De Brand Circles zullen exposanten een podium bieden voor hun producthoogtepunten. Installaties in een exclusieve setting zullen innovatieve productoplossingen en speciale thema's omzetten in ervaringen voor bezoekers. De Brand Circles zullen hen in staat stellen trends en nieuwe ontwikkelingen in de interieurontwerpindustrie te ontdekken en inspiratie op te doen uit de creatieve ideeën van exposanten.
Community Circles
De Community Circles zullen het centrale thema van imm cologne 2024 op een bijzondere manier oppakken: de speciale evenementgebieden zullen niet alleen gedeelde ruimtes zijn voor deelnemers aan de beurs - ze zullen ook worden ontworpen en gepresenteerd als samenwerkingen tussen verschillende partners en exposanten. Deze Circles kunnen verschillende formaten bevatten, van hospitality-concepten tot podia voor gezamenlijke optredens en netwerkgebieden.
Een groep van zeven gerenommeerde Duitse interieurmerken zal gebruik maken van een gezamenlijk catering- en netwerkgebied: Object Carpet, Draenert, Walter Knoll, Rolf Benz, Kettnaker, Schönbuch en Freistil. De lancering van de Community Circles onderstreept het streven van imm cologne om het gevoel van samenzijn in de wereld van interieurontwerp te versterken, samenwerking in de branche te bevorderen en een interactief forum te creëren voor uitwisseling van ideeën en samenwerking.
Meer informatie:
imm cologne
www.imm-cologne.com