Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Joris Coppes verklaart gedurfde keuzes B Living:

"Ondernemingen die nu durven te investeren komen over vijf jaar als winnaars uit de strijd"

In een snel veranderende wereld, waar online aankopen een dominante rol spelen in zowel B2C als B2B, staat B Living aan de voorhoede van deze digitale verschuiving. De recente overname van webshop Dami Living en investeringen in de onlinepositionering sluiten volledig aan bij het gedachtegoed van het merkenhuis.

Onlangs hadden we het genoegen om met de directeur van B Living, Joris Coppes, te spreken. Hij legt uit waarom deze overname in een onzekere tijd toch een logische keuze is, deelt zijn inzichten over de huidige trends in online retail en de strategische plannen van het bedrijf om zich aan te passen aan de veranderende markt.


Joris Coppes (directeur van B Living) en meubelen van Dami Living.

Juist nu investeren
"Vernieuwen is cruciaal", trapt Joris af. "Je moet je afvragen wat de levensduur van een bedrijf of merk is, als je dat niet doet. En dan heb ik het niet alleen over vernieuwende collecties, maar vernieuwen in de een veel bredere context. Ondanks alle uitdagingen die er momenteel zijn moet je blijven investeren. Juist nu moet je naar de lange termijn kijken. De ondernemingen die dat nu durven, komen over vijf jaar als winnaars uit de strijd." Zo gezegd, zo gedaan. Met Dami Living voegt B Living een merk en nieuwe assortimentsgroep toe. Vanaf 1 december zal de collectie worden getoond in de showroom in Hengelo.


Luxury living en lifestyle accessoires van Mars & More.

Consumentgerichte benadering
Een opvallende ontwikkeling is dat B Living zich voor het eerst ook rechtstreeks tot consumenten zal richten. Met Dami Living zal een hybride model gehanteerd worden. Het assortiment zal niet alleen aangeboden worden aan de zakelijke markt, ook de consumenten kunnen direct bij de onlinewoonwinkel bestellen. Hierbij maakt Joris een belangrijke kanttekening. "Het doel is niet om grootschalig B2C-verkopen te genereren, maar eerder om inzicht te verwerven in de volledige customer journey en om de labels zichtbaar te maken voor consumenten, wat ook onze dealers ten goede zal komen."


Decoratief glaswerk van Hakbijl.

Onlinepositionering als prioriteit
Ook op de achtergrond wordt er aan de weg getimmerd. De focus ligt op de onlinepositionering. Joris licht dit nader toe: "De online aankopen nemen aanzienlijk toe, niet alleen in de consumentenmarkt maar ook binnen de B2B-branche. Ik verwacht dat deze trend zich de komende jaren door zal gaan zetten." Reeds 20% van het personeel richt zich primair op e-commerce.

Vandaar komt B Living met een veelbelovende aankondiging. In december zal een geheel nieuw portaal gelanceerd worden, waar alle zes merken van B Living op één platform worden samengebracht. Deze merken omvatten Dami Living, Hakbijl Glass, Linen & More, HIB, 2LIF en Mars & More.


Woonaccessoires van Linen & More.

Portaal in plaats van webshop
De visie van B Living gaat echter verder dan enkel een webshop; bij de handelsonderneming zien ze dat het online portaal de kern van een bedrijf begint te worden. "Waar van oudsher een showroom de basis is van een interieurbedrijf, verschuift dit naar een online portaal." Joris spreekt bewust niet over een webshop, maar over een portaal. "Hier kunnen klanten bijvoorbeeld. niet alleen aankopen doen, maar ook creditnota's inzien, contact opnemen met de juiste personen, inspiratie opdoen en koppelingen maken met hun eigen websites."


Kleinmeubelen van Mars & More.

Synergievoordelen
Ten slotte hoopt B Living het komende jaar te profiteren van de synergievoordelen tussen haar merken. De eerste signalen zijn volgens Joris in ieder geval positief. "De afgelopen edities van Christmasworld Frankfurt en Maison&Objet Parijs waren qua omzet de beste die we ooit hebben gehad. Met weer een nieuw merk (Dami Living) willen we voortborduren op deze successen."


Glaswerk van Hakbijl.

In een wereld die steeds digitaler wordt, is het duidelijk dat B Living vastbesloten is om te gedijen door zich aan te passen aan veranderende marktomstandigheden en te blijven innoveren. Het bedrijf zet in op online groei, behoudt zijn focus op de onlinepositionering en differentiatie in de richting van consument. Alles met het oog op een bloeiende toekomst.


Meer informatie:
B Living
Platinastraat 100
7554 NB Hengelo
053 487 7411
[email protected]
www.b-living.eu

Dami Living
www.damiliving.nl

Gerelateerde artikelen → Zie meer