Jules Clarysse startte zijn weverij voor badhanddoeken en bedlinnen in 1953 met slechts twee tweedehands weefgetouwen en de hulp van zijn zonen. Vier generaties later is Clarysse nog steeds een familiebedrijf, nu geleid door zijn achterkleinzoon Gregory Tack.
70e verjaardag
Dit jaar viert Clarysse zijn 70e verjaardag. De perfecte gelegenheid om enkele veranderingen door te voeren. Clarysse heeft zijn zakelijke identiteit nieuw leven ingeblazen, wat onder andere de creatie van een nieuw logo, een merkgids en catalogi omvat. "Ons nieuwste logo vertegenwoordigt niet alleen de eerste letter van Clarysse, maar staat ook symbool voor onze drie productgroepen: bad-, bed- en keukenlinnen", legt area sales manager Chloë De Groot uit. Tevens is de website bijgewerkt. Binnenkort zal er een compleet nieuwe versie gelanceerd worden.
Ook de collecties hebben een upgrade gekregen, met een focus op luxueuze kwaliteit en ecologische productie. "Maar", voegt Chloë toe, "Onze nieuwe badkamercollectie wordt nog steeds vervaardigd in dezelfde Belgische weverij waar alles begon, maar nu met aanzienlijk meer machines, meer personeel en innovatieve technologie."
Greep uit het assortiment
Onlangs nam Clarysse deel aan de vakbeurs Maison&Objet in Parijs. Hier waren allerlei soorten producten te bewonderen, waaronder de producten Florence en Luna. Florence is een uiterst absorberend handdoekenserie van hotelkwaliteit. Luna is Clarysse's eerste gerecyclede handdoek gemaakt van een katoen-polyester mix. "Het is onze meest milieuvriendelijke handdoek tot nu toe, met niet alleen ecologische materialen, maar ook een productieproces dat hulpbronnen bespaart", aldus Chloë. De katoen (67%) wordt gewonnen uit productieafval en het polyester (33%) komt van post-consumer PET-flessen.
Meer informatie:
Clarysse
Brugsesteenweg 106
8740 Pittem
+32 51 46 03 06
info@clarysse.com
www.clarysse.com
Abonneren
Vacatures
- Accountmanager Oost Nederland | Cedeko
- Marketeer - vakevents InCoDa & Trendz | Easyfairs Nederland
- Filiaalmanager Wilrijk | Plinten en Profielen Centrale
- Sales Manager (M/V) (regio Vlaanderen) | Dutch Wall Decor
- Commercieel Technisch Adviseur | F. Ball and Co. Ltd
- Commercieel administratief medewerker | Cobra Art Company
Weer
Complete rebranding voor Clarysse tijdens 70e verjaardag, maar:
'Collectie wordt nog steeds vervaardigd in de Belgische weverij waar alles begon in 1953'
Publicatiedatum:
Auteur:
Sietse Hielkema
©
Wonen360.nl
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-12-05 Coulisse uit Enter neemt twee branchegenoten over, omzet stijgt tot 200 miljoen euro
- 2023-12-05 Behangfabrikant wil 120 banen schrappen
- 2023-12-05 Zon en Scherm gaat weer uitbreiden
- 2023-12-01 Zijde is een synthetische stof, maar voor de productie zijn geen land of chemicaliën nodig
- 2023-11-30 Terugkerende financiële problemen nekken behangfabrikant BN International
- 2023-11-30 Fur-Textiles Nederland BV failliet verklaard
- 2023-11-30 Volumineuze meubelstoffen verzachten interieur
- 2023-11-30 Nieuwe kleurenwaaier Pure & Original
- 2023-11-30 Sanderson viert het feestseizoen met Disney
- 2023-11-29 Vintage wandtapijt als inspiratiebron voor behangcollectie KEK Amsterdam
- 2023-11-29 The Mosaic Factory lanceert collectie Barcelona Rectangle in nieuwe kleuren
- 2023-11-28 'Duurzamere keuzes maken op het gebied van raamdecoratie kan op twee manieren'
- 2023-11-23 Graham & Brown deelt drie kerststijlen
- 2023-11-22 Nieuwe najaarscollectie Arte: Essentials Totem
- 2023-11-21 B&C Raamdecoratie behaalt twee certificaten
- 2023-11-20 Kringloop Naarden vermijdt veiling van mogelijke roofkunst