Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

'Zo werd Geberit marktleider in sanitair'

Het Zwitserse bedrijf Geberit heeft zichzelf in het afgelopen decennia tot marktleider gekroond in de Nederlandse markt, door de overname van het bedrijf Sphinx in 2014. Deze strategische zet, zoals beschreven in een artikel op Business Insider, markeert een cruciale mijlpaal voor het sanitairbedrijf.



Voor Geberit, dat zich hoofdzakelijk concentreert op sanitair hardware en installatie, brengt de overname van het Nederlandse merk niet alleen kansen met zich mee, maar ook uitdagingen. Ten tijde van de overname bevonden Sphinx en Geberit zich namelijk in wezenlijke verschillende bedrijfsposities. Een opvallend verschil is dat Sphinx zich profileert als een premium merk met bijbehorende prijzen, gericht op de consumentenmarkt, terwijl Geberit zich positioneert als een betrouwbare zakelijke partner met duurzame producten, voornamelijk gedistribueerd via groothandels aan professionele installateurs.

Lees hier het complete artikel.

Publicatiedatum: